Duhovnost

Matematikom slavio Boga

El-Havarizmi (umro 840. G. N.e.)

Ebu Abdullah Muhammed Ibn Musa el-Havarizmi (Al-Khawarizmi) je rođen u Havarizmu (Hevi), južno od Aralskog mora. Jako malo se zna o njegovom ranom životu, izuzev činjenice da su se njegovi roditelji preselili u mjesto južno od Bagdada. Tačan datum njegovoga rođenja i smrti također nisu poznati, ali je utvrđeno da je napredovao pod El-Me’munovom vlašću u Bagdadu tokom perioda od 813. do 833., a vjerovatno je umro oko 840. g. n.e.

Kako bi proslavili 1200. godišnjicu rođenja Muhammed bin Musa El-Havarizmija, bivši Sovjetski Savez je izdao poštansku markicu, predstavljenu na gornjoj slici.

Izrazi algebra i algoritam su svima nama poznati, ali koliko je čulo za njihovog ustanovitelja Muhammed El-Havarizmija.

U geografiji je revidirao i ispravio Ptolomejevo gledište te izradio prvu mapu poznatog svijeta 830. g. n.e.

Radio je na mjerenju zapremine i obima Zemlje, te doprinio radu vezanom za satove, posebno sunčane, i astrolabe.

Njegov život

Ebu Abdullah Muhammed ibn Musa El-Havarizmi. Posljednje spomenuto ime (njegova nisba) ukazuje na njegov rodni grad, Hvarizm, moderno Hiva, koji se nalazi južno od Aralskog mora. Rođen je oko 780. godine u gradiću Kasu, dijelu Hvarizma. Kas je sada zakopan u pijesku. Umro je oko 850. godine. Bio je pozvan u Bagdad od strane halife El-Me’muna te imenovan dvorskim astronomom. Iz naslova njegovoga djela, Hisab El-Džebr vel Mukabeleh (Knjiga proračunâ, restauracije i redukcije), potiče ime algebra (El-Džebr).

Algebra simbolizira dûg zapadne kulture muslimanskoj matematici. Ironično, kada je prvi put ušla u engleski jezik, koristila se kao termin za namještanje slomljenih kostiju, pa čak ponekad i za same frakture. To odražava izvorno, doslovno značenje arapske riječi el-Džebr, ‘ponovno sjedinjavanje slomljenih kostiju’, od glagola džebere ‘ponovno sjediniti’. Anatomske konotacije ovoga, koje je engleski stekao, su prihvaćene kada je riječ bila posuđena iz jednog jezika u drugi kao algebra, u španskom, italijanskom i srednjovjekovnom latinskom. U arapskom, međutim, dugo se primjenjivala za rješavanje algebarskih jednačina. Kompletan arapski izraz je bio ‘Ilm el-džebr ve’l mukabeleh’ “nauka o ponovnom sjedinjavanju i jednačinama”, a matematičar El-Havarizmi je upotrijebio el-džebr kao naslov svoje rasprave o algebri.

U dvanaestom stoljeću, Gerard Kremonski i Robert od Čestera su preveli El-Havarizmijevu algebru na latinski. Matematičari su je koristili diljem svijeta sve do šesnaestog stoljeća.

Latinski prijevod muslimanskog aritmetičkog teksta, otkriven je 1857. g. n.e. na univerzitetskoj Kembridž biblioteci. Pod naslovom ‘Algoritimi de Numero Indorum’, djelo počinje riječima: ‘Govorio je Algoritimi: Neka je zaslužena hvala Bogu, našemu Upućivaču i Zaštitniku’.

Smatra se da je ovo kopija El-Havarizmijevog aritmetičkog teksta, kojeg je preveo na latinski u dvanaestom vijeku Adelard Batski (engleski učenjak). El-Havarizmi je ostavio svoje ime u historiji matematike u formi algorizma (stari naziv za aritmetiku).

Njegovo djelo

El-Havarizmi je bio matematičar, astronom i geograf. On je bio možda jedan od najvećih matematičara koji je ikada živio, kao i što je, ustvari, bio utemeljitelj nekoliko grana te osnovnih pojmova u matematici. Prema riječima Phillip Hittija:

On je utjecao na matematičko mišljenje u većoj mjeri nego bilo koji drugi srednjovjekovni autor.

Njegov rad na algebri je izuzetan, jer on ne samo da je inicirao predmet u sistematskoj formi, već ga je također razvio do te mjere da daje analitička rješenja linearnih i kvadratnih jednačina, što ga je odredilo kao utemeljitelja algebre.

Hisab El-džebr vel-mukabeleh sadrži analitička rješenja linearnih i kvadratnih jednačina, a njen autor može biti oslovljen jednim od utemeljitelja analize ili algebre kao područja različitog od geometrije. On također daje geometrijska rješenja (brojčanim iznosima) kvadratnih jednačina, naprimjer X2 + 1OX = 39, jednačina koju su često ponavljali kasniji pisci. Liber ysagogarum Alchorismi in artem astronomicam a magistro A. [Adelard Batski] compositus! se bavi aritmetikom, geometrijom, muzikom i astronomijom; to je vjerovatno sažetak El-Havarizmijevih učenja radije negoli originalni rad.

Njegove astronomske i trigonometrijske tablice, koje je revidirao Meslemeh El-Medžriti (iz druge polovine desetog stoljeća), su bile prevedene na latinski već 1126. godine od strane Adelarda Batskog. To su bile prve muslimanske tablice i sadržavale su ne samo sinus funckije, već i tangens (Meslemina interpolacija).

Njegova aritmetika je sintetizirala grčko i indijsko znanje te je također obuhvatila njegov vlastiti doprinos koji je od suštinskog značaja za matematiku i nauku. Tako, on je objasnio upotrebu nule, brojke od temeljne važnosti koju su razvili Arapi. Isto, razvio je decimalni sistem, tako da je ukupni brojčani sistem, nakon njega oslovljen ‘algoritmom’ ili ‘algorizmom’. Osim uvođenja indijskog brojčanog sistema (sada općenito poznatog kao arapski brojevi), znatno je razvio nekoliko aritmetičkih postupaka, uključujući operacije sa razlomcima. Kroz njegov rad, taj brojčani sistem je prvi put predstavljen Arapima i kasnije Evropi, preko njegovih prijevoda na evropske jezike.

Razvio je do u detalje trigonometrijske tablice koje sadrže sinus funkcije, što su vjerovatno ekstrapolirane na tangens funkcije od strane Meslemetija.

Isto tako, on je usavršio geometrijsko predstavljanje kupastog presjeka te je razvio izračunavanje dvije pogreške, koje ga je praktično dovelo do koncepta diferencijacije. Prenosi se, također, da je sarađivao u mjerenjima uglova što ih je naložio El-Me’mun, koja su bila namijenjena za mjerenje zapremine i obima Zemlje.

Njegove knjige

Nekoliko njegovih knjiga su prevedene na latinski u ranom 12. stoljeću. Ustvari, njegova knjiga o aritmetici, Kitab El-Džem‘ vet-tefrik bil Hisab El-Hindi, je izgubljena na arapskom, ali je preživjela na latinskom prijevodu. Njegove astronomske tablice su također prevedene na evropske jezike i, kasnije, na kineski. Njegova geografija naslovljena Kitab Suret-El-Erd, (Izgled Zemlje) zajedno sa njenom mapom, je također prevedena. Osim toga, napisao je knjigu o jevrejskom kalendaru Istihradž Tarih El-Jehud i dvije knjige o astrolabu. On je isto tako napisao Kitab Et-Tarih, a svoju knjigu o sunčanim satovima je naslovio Kitab Er-Ruhmat, ali su obje izgubljene.

Božiji sluga

El-Havarizmi je naglasio kako je napisao svoju knjigu o algebri da posluži praktičnim potrebama ljudi po pitanjima nasljedstva, zavještanjâ, raspodjele, tužbi i trgovine. On je smatrao svoj rad obožavanjem Boga.

Citat od El-Havarizmija:

Ta sklonost za nauku, ... ta predusretljivost i pozornost koju Bog pokazuje učenim, ta hitrost s kojom ih štiti i podržava u razjašnjavanju nejasnoća i u uklanjanju teškoća, ohrabrila me je da sastavim kratko djelo o obračunavanju po el-džebru i el-mukabeli, ograničavajući se na ono što je najlakše i najkorisnije u aritmetici. [el-džebr znači “restauriranje”, upućujući na proces kretanja oduzete količine na drugu stranu jednačine; el-mukabeleh je “poređenje”, a odnosi se na oduzimanje jednakih količina s obje strane jednačine.]
S engleskog preveo: Haris Dubravac

Živi Kur'ani – generacija koja nedostaje

U vrijeme ashaba, r.a., i prve generacije muslimana bilo je malo primjeraka Kur'ana u formi knjige koju mi danas imamo. Uprkos malom broju primjeraka Kur'ana, islam se živio na ogromnom području a sam Kur'an je bio svijetiljka tadašnjim muslimanima.

Danas je umnožen broj pisanih formi ili Kur'ana koji je sabran u knjigu Mushaf koja je dostupna svima u smislu da je dostavljena na sve krajeve dunjaluka putem raznih humanitarnih i drugi vrsta nevladinih organizacija, ali se smanjio broj onih koji žive po Kur'anu u pravom smislu te riječi.

Povećao se i broj naučnih radova o Kur'anu, a smanjio se broj onih koji njegove zakone primjenjuju u praksi. Dok su ashabi, r.a., učili, razumijevali i živjeli Kur'an i ulagali veliki trud na tom polju.

Naravno, imali su čast da žive u vremenu kada je živio i djelovao Allahov Poslanik, a.s., koji je bio najbolji učitelj i najbolje je razumijevao i tumačio Kur'an. Zbog toga su i ashabi najbolje razumijeli Kur'an i njegovu nauku, te istu u potpunosti primjenili u svome životu. Ukoliko i mi želimo biti od onih koji žive Kur'an, moramo biti u društvu onih koji žive i rade po njemu, jer oni koji uče i tumače Kur'an a ne žive po njemu ne povećavaju naše znanje već bivaju uzrokom zapadanja u grijeh i još veće neznanje.

Danas se uči Kur'an i na kraju proučenog ašera se izgovori „sadekallahu’-azim: Istinu je rekao Uzvišeni Allah“, međutim koliko primjenjujemo Kur'an u našim životima i da li živimo u skladu s njim ili smo možda u sukobu? Ne treba ostati samo na izgovorenim riječima i propisima koji se nauče iz Kur'ana, već se treba okoristiti njima.

Ipak, kako god je važno učiti, proučavati i razumijevati Kur'an, te po njemu živjeti, isto tako je važno biti pažljiv prema onima koji ga uče, ali ne žive po njemu. Ne treba dozvoliti bilo kakvim negativnostima da nas poraze, već treba svijetlo Kur'ana širiti u svaku kuću na način da ne ostane ni jedna muslimanska kuća u kojoj se ne zna učiti Kur'an i ne poznaju njegove poruke.

Zato je vrlo bitno upisati dijete u mekteb i školu Kur'ana kako bi ih podučili našoj vjeri. Tu će naša djeca naučiti sure koje će tokom cijelog svog života učiti u namazima, ali i vjerske propise koje će u praksi primjenjivati. Međutim, ne treba djecu forisirati već im treba pružiti ljubav prema vjeri a ne da im je otežamo i na taj način ih od vjere odbijemo, jer insan se lako navikne na ono što voli, a brzo se udaljava od onog što ne voli. Da li će učiti i zavoljeti Kur'an dijete koje je silom učeno arapskom pismu i tedžvidu? Da li će to dijete biti samilosno prema svojim roditeljima? Zato roditelji moraju povesti računa kada je u pitanju ova tematika, kako ne bi nesvjesno svoju djecu odbili od učenja i izučavanja naše divne vjere islama.

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić, magistar religijske edukacije

Livno: Besplatni školski sendviči za 15 djece u Livnu

Medžlis IZ Livno: besplatni školski sendviči za 15 djece u Livnu

Medžlis Islamske zajednice Livno pokreće još jedan u nizu humanitarnih projekata, a riječ je o projektu prikupljanja sredstava kako bi se osigurao što veći broj besplatnih školskih sendviča za socijalno ugroženu djecu u Livnu. Sa sigurnošću možemo reći da je Medžlis Livno trenutno vodeća, ako ne i jedina organizacija koja se brine za potrebe Bošnjaka u Livnu, čemu svjedoče brojni projekti koji se realiziraju u saradnji sa partnerima širom svijeta.

Medžlis Livno se pridružio projektu školskih sendviča, a pokretač projekta je humanitarac iz Zenice, Aldin Kajmaković, koji je umnogome podržao širenje projekta u Livnu, kako moralno, tako i finansijski. Zahvala ide i humanitarki iz Mostara Selmi Terzić, koja je bila posrednik ove saradnje.

Trenutno su omogućena sredstva za 15 djece iz Livna, a svaka nova donacija značit će uključivanje više djece.

Projekat su pomogli vlasnici pekare u Livnu, koji su od sebe dnorali polovicu cijene sendviča.

Koordinatorica projekta školskih sendviča ispred Medžlisa Livno je muallima Šejla Mujić Kevrić, koja je ujedno i kontakt osoba za sve one koji bi željeli podržati projekat.

Šejla Mujić Kevrić

Odlike srednjeg puta u islamu

Allah je Svojom mudrošću odabrao da srednji put bude prepoznatljivo obilježje ovoga ummeta, koji je zadnji ummet, i ovog poslanstva, kojim je završio Božija poslanja ljudima i s kojim je poslo pečata Svojih vjerovjesnika, poslanika svim ljudima i milost svjetovima.

Srednji put u islamu ima svoje odlike koje su opisane u Kur’anu i vjerodostojnim hadisima Muhammeda, a.s. Evo nekih od odlika srednjeg puta.

  • Srednji put podrazumijeva pravednost

Među značenja pojma srednji put ubraja se i pravednost, koja je neophodna da bi bilo prihvaćeno svjedočenje svjedoka. Ako svjedok nema te osobine, njegovo svjedočenje se odbija i ne prihvataju svi ljudi.

Kako je došlo u hadisu Poslanika, a.s., sredina označava pravednost.[1] sklad, ili drugim riječima znači proporcionalnost i ravnotežu bez pokazivanja sklonosti ka pretjerivanju ili uskraćivanju.

  • Srednji put podrazumijeva ispravnost

Pod ovom odlikom se misli da srednji put podrazumijeva i ispravnost puta i klonjenje od bilo kakvih naginjanja i skretanja. Ispravan put je po Kur'anu. Islam uči muslimana da moli Allaha da ga uputi na Pravi put svaki dan ne manje od sedamnaest puta, koliko ima rekata u pet obaveznih namaza tokom dana i noći, i to kroz učenje Fatihe.

Ova odlika svojstvena je jedino islamu, i nijednom drugom ummetu. Islam upozorava muslimana da ne ode u krajnosti ni jedne od dvije strane, nego da se drži srednjeg puta, ili Pravog puta, kojim idu svi oni kojima je Allah zadovoljan i kojima je ukazao Svoju blagodat: poslanici, iskreni vjernici, šehidi i čestiti.

  • Srednji put podrazumijeva humanost

Srednji put je put dobore, vid dobročinstva i psebujnosti kada su u pitanju materijalne i duhovne stvari. Kada su u pitanju materijalne stvari, zapažamo da su najbolja zrna ona u sredini, da je vođa okružen svojim sljedbenicima, a da je, kada su u pitanju duhovne stvari sredina uvijek najbolja od krajnjosti.

  • Srednji put podrazumjeva sigurnost

Sredina predstavlja područje sigurnosti i nije izložena opasnostima. Krajevi su, obično, izloženi opasnostima i urušavanju, dok je sredina za- štićena i osigurana.

  • Srednji put podrazumijeva moć

Sredina predstavlja ishodište snage. Zar ne vidiš da je mladost doba i period u životu čovjeka kada je on najsnažniji, a mladost se nalazi između dva perioda u kojima je čovjek slab; perioda djetinjstva i perioda starosti. Zar ne vidiš da sunce u sredini dana jače sija, nego na početku i na kraju dana?![2]

Literatura

1] Imam Ahmed i Buharija prenosi od Ebu Seida el-Hudrija hadis u kojem je Poslanik, a.s., pojasnio sredinu u značenju pravednosti Vidi: Buharija u hadisima o poslanicima br. 3339., i Ahmed u Musnedu, br. 11271.

[2] Vidi: Jusuf el-Karadavi, Obilježja islamskog srednjeg puta u: Vesatija – srednji islamski put, El-Kalem & Centar za dijalog, Sarajevo, 2012., str. 22.

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić

Akcija „Kurbani 2017“

Pripreme za ovogodišnju akciju koja život znači za mnoge povratnike

Rijasetova akcija organiziranog klanja kurbana kroz institucije Islamske zajednice, iz godine u godinu, postala je projekat koji uz izvršavanje ovog vjerskog obreda, pored ostalog, jača povratak i opstanak Bošnjaka na njihovim ognjištima. Stoga, ovaj projekat je, može se reći, od nacionalnog značaja za Bošnjake. Naime, ovom akcijom nastoji se kupiti raspoloživi broj kurbana od povratnika u manji entitet te meso ujedno i podijeliti na ovom području.

Akcija iz 2016. godine

U 2016. godini Rijaset je od žirtvovanih kurbana podjelio nekoliko stotina toan mesa. Velike količene mesa su podjeljene našim povratnicima dok je ostatak od 109.714 kg mesa podijeljeno na 76 pravnih subjekata, od narodnih kuhinja, domova do obdaništa, centara za liječenje od narkotika itd. Tako da su meso dobili Emmaus Doboj –Istok, obdaništa u Konjicu i Jablanici, studentski domovi u Sarajevu i Mostaru, Narodna kuhinja i Udruženje gluhih i nagluhih u Zenici, Udruženje građana cerebralne paralize u Goraždu, Centar za posebne potrebe u Rogatici, Udruženje Roma Kakanj i drugi.

Akcija obuhvata sve generacije

Veliki dio kurbana je kupljen kod naših povratnika, a meso je i podijeljeno ovoj populaciji. Zapravo svi kurbani koji su tamo kupljeni su i podijeljeni povratnicima“, kazao je šef Odjela za ekonomske poslove Bilal Memišević, koji koordinira Rijasetov projekat kupovine i podjele kurbana. On je istakao činjenicu da su korisnici kurbanskog mesa sve generacije građana, jer meso dolazi do obdaništa, učeničkih, studentskih, staračkih i domova za bolesne, nezbrinute i osobe s posebnim potrebama… “Studentski domovi u Sarajevu i Mostaru su, inače, godinama korisnici kurbanskog mesa… To je cilj i drago nam je što Rijasetov projekat kurbana živi u svim slojevima našeg društva“, kazao je Memišević, koji je objasnio da ostatak kurbanskog mesa koriste naše medrese i islamski fakulteti.

Ovogodišnja akcija

I ove godine akcija objezbjeđenja, klanja i podjele kurbanskog mesa vršit će se na sličan način, tako što će se kurbani nabaviti od uzgajivača stoke iz povratničkih mjesta, a ostatak potrebnog mesa od Bošnjaka iz drugih krajeva BiH.

Na posljednjoj sjednici Rijaseta određena je i cijena kurbana za 2017. godinu u istom iznosu kao i za prošlu godinu, tj. 350 KM, dok će za dijasporu iznositi 350 eura. U ovom broju Preproda u reklamnom dijelu objavljene su i instrukcije o uplati sredstava za nabavku kurbana.

Za povratnike u manji entitet kao i u neke dijelove Hercegovine ova akcija ulila je nadu da je ostanak i opstanak u manjem bh. entitetu moguć, jer konačno imaju osiguran otkup svoje stoke. Nadaju se da će i ove godine posredstvom Islamske zajednice uspjeti svoje kurbane prodati vjernicima u BiH i inostranstvu. Naravno, „Islamska zajednica ne može obezbijediti sve potrebe povratnika“, kako reče povratnik u Zvorniku Mevludin Ćosić, ali na ovaj način nastoji biti uz njih te im pružiti itekakao potrebnu finansijsku pomoć.

Dakako, svake godine podiže se nivo organiziranosti ove akcije, a same pripreme traju tokom cijele godine, od tačnog popisa stoke koju mogu obezbijediti povratnici do osiguranja svih sanitarnih i tehničkih uslova, poput profesionalnog klanja, hladnjača i distribucije mesa.

E.S.

akos.ba

Ako vidiš mrava na putu nemoj ga zgaziti, sjeti se da mrav veliča Allaha

Šejh Ebu Ishak el-Huvejni, rekao je: ”Ne dopusti da ljudi znaju o tebi išta osim tvoje sreće. Ne dozvoli da kod tebe vide išta osim osmijeh, makar doživio teško iskušenje, jer, u Kur'anu je tvoj džennet. Ako ti bol nanesu i rastuže te, uputi dovu Onome iznad nebesa. Ako te pitaju za tvoje stanje, neka tvoj odgovor bude zahvala Allahu i osmijeh.
Ako vidiš mrava na putu nemoj ga zgaziti i nadaj se da će ti se Allah smilovati kao što si se ti smilovao sićušnom mravu, i sjeti se da mrav čini tesbih i veliča Allaha, pa nemoj prekidati taj tesbih njegovim ubijanjem.
Kada naiđeš pored vrapca koji pije vodu, nemoj se približavati da ga ne bi uplašio, i učini to samo radi Allaha, možda će i tebe Allah učiniti sigrunim i sačuvati te na Dan najvećega straha.
Kada odlučiš da baciš ostatke hrane, učini to sa nijetom i namjerom da to pojedu životinje i traži u tome Allahovo zadovoljstvo, možda će te zbog toga Allah opskrbiti odakle se i ne nadaš.

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Vjernik je uvijek na dobitku

Suhejb, r.a. , pripovijeda od Allahovog Poslanika, s. a. v .s., da je rekao:

“Čudno je stanje vjernika, zaista je za njega uvijek dobro, a to nema niko osim vjernik. Ako ga zadesi nešto Jjjepo, zahvali se Allahu pa bude dobro, a ako ga zadesi nekakva nedaća , on se strpi pa mu opet bude dobro.“

Komentar hadisa

Ono što se čovjeku u životu dešava ostavlja otisak na njega, bilo od dobra ili zla. Kada ga zadesi bogatstvo, blagodat, zdravlje, olakšanje on se uzoholi i čin i nered, a ako ga zadesi siromaštvo, bolest i poteškoća izgubi povjerenje u Allaha i prepusti se jadikovanju i žalosti te živi tako teškim životom.

Sa vjernikom nije takva situacija jer zbog blagodati vjerovanja i iskrenosti. On ne pada u ovakva stanja u koja zapada obični čovjek koga nije obasjalo svjetlo vjerovanja u njegovom srcu. Vjernik se ne oholi kada je bogat, niti jadikuje zbog siromaštva, bolesti i kod brze promjene sreće. On je zahvalan na blagodatima, a strpljiv na nesrećama i dobro zna da ono što ga je zades ilo nije ga moglo mimoići, a da ono što ga je promaši lo nije ga moglo nikako zadesiti . On zna da sve ovo što se dešava biva sa Allahovim kaderom i Njegovim određenjem. On je zadovoljan u oba ova stanja, nada se nagradi kod Allaha zbog svoje strpljivosti, kao što se nada nagradi zbog svoje zahvalnosti. Ovo je ta odlika i specifičnost vjernika koju ne posjeduje niko drugi osim vjernik.

Poruke ovog hadisa

-Zaista je zahvala na blagodatima i strpljivost kod nedaće osobina vjernika,

-Ispravno vjerovanje je najjače oružje koje pomaže u raznim situacijama, blagodatima ili nedaćama ,

-Vjernik će biti nagrađen u obje ove situacije,

-Zaista je oholost kod bogatstva i izobilja a očajavanje kod siromaštva i neimaštine osobina onih koji nisu vjernici.

Odlomak iz knjige “Četrdeset odabranih hadisa” autora dr. Fuada Sedića

Za Akos.ba odabrao i pripremio Fahrudin Vojić

Ako budete radili ova dva djela, približit ćete se Allahu i ojačati iman

Ukoliko tragate za načinima kako ojačati vezu sa Allahom, dž.š., pozivam vas da razmislite o ova dva lagana djela:

Svakog dana pročitajte po jedan odlomak (vird) iz Kur'ana, na jeziku koji razumijete.
Postavite sebi cilj koji realno možete ostvariti. Da li je to jedan stranica Kur'ana dnevno? 5 stranica? Jedan ajet? Jedan ajet koji učite svakog dana, na kraju godine iznosi mnogo ajeta. Nijedna brojka nije premala.

„Allahu su najdraža ona djela koja se čine ustrajno, makar bila i mala.“ (hadis bilježi Muslim)

Nemojte otići na spavanje dok ne proučite iz Kur'ana ono što ste sebi zadali. Čitanjem prijevoda Kur'ana i razumijevanjem onoga što učite, vi ćete se približiti Allahu, dž.š., Onome Koji je objavio Kur'an kako biste se i vi mogli približiti Njemu.

Pročitajte neku od knjiga iz sire (biografiju života Muhammeda, s.a.v.s.) i zaljubite se u ličnost Muhammeda, s.a.v.s. Izaberite knjigu o životu Muhammeda, a.s., koja vam je dostupna. Ja preporučujem djelo ‘Muhammed, čovjek i poslanik’, autora Adila Salahija. To je obimna knjiga, ali zbog načina na koji je pisana imate utisak kao da ste istinski u društvu Muhammeda, s.a.v.s.
Planirajte da svake sedmice pročitate određeni broj stranica (npr., 5 stranica svake sedmice), i inšallah kako vrijeme bude prolazilo, imat ćete osjećaj da vam Poslanik. a.s., toliko nedostaje da će vam teško pasti da pročitate zadnje poglavlje.

Ovo su samo dva od mnogih načina na koje se možemo približiti Allahu, dž.š. Željela sam da savjeti budu kratki i jednostavni.

Molim Allaha, dž.š., da učini naša srca živima, iskrenima, zahvalnima, onima koja se stalno kaju i povezana sa Njim svakog trenutka. Amin.

Autor: hfz. Maryam Amiribrahimi

Za Akos.ba preveo i obradio: Nedim Botić

Subscribe to this RSS feed