Islamske teme

Znate li dovu koja je lijek za svaku tugu i brigu?

Nastavnik kazuje: „Jedne sam prilike zadao svojim malim učenicima zadatak da nacrtaju sliku proljeća. Svi su nacrtali cvijeće, drveće, rijeke, ptice, izuzev jedne djevojčice koja ja nacrtala sliku Kur’ana. Upitao sam je zašto je nacrtala baš odabrala da nacrta Kur’an, a od njenog čistog i iskrenog odgovora su mi potekle suze…

„Kur’an je PROLJEĆE moga srca, tome me je moja mama naučila…svake noći učim dovu da mi dragi Allah učini Kur’an proljećem srca, svjetlom prsa, izlazom iz brige i tuge… Mašallah! Kakav divan primjer odgojenog evlada i njegove čestite majke…poput plemenite voćke koja svoja miris i plodove širi svuda unaokolo, tako i iz čestite porodice izlaze i hajirli djeca, ponos oka roditelja svojih…
_______________________________________

ZNATE LI DA JE OVA DOVA KOJU JE SPOMENULA DJEVOJČICA I LIJEK ZA SVAKU BRIGU I NEVOLJU?

Od Ibn Mes’uda, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nikada nijedan vjernik neće reći ove riječi kada ga pogodi briga ili žalostAllahumme inni ‘abduke, ibn ‘abdike, ibnu emetike, nasijeti bi jedike, madin fijje hukmuke, ‘adlun fijje kadauke, eseluke bi kulli ismin huve leke semmejte bihi nefseke ev enzeltehu fi Kitabike ev ‘allemtehu ehaden min halkike ev iste’serte bihi fil-‘ilmil-gajbi indeke, en tedž ‘alel-Kur’ane rebi’a kalbi ve nure sadri ve dželae huzni ve zehabe hemmi! (Allahu, ja sam, doista, rob Tvoj, sin roba Tvoga, sin robinje Tvoje. Moj položaj je u Tvojoj ruci, ja sam podložan i nada mnom se sprovode propisi, pravičnost po mene je odluka Tvoja, zato, prizivam Te svim Tvojim imenima kojima si Sebe nazvao ili ih u Svojoj Knjizi objavio, ili ih nekom od Svojih stvorenja saopćio, ili ih, pak, zadržao kod Sebe kao znanje nedokučivo, prizivam Te da mi Kur’an učiniš proljećem srca mog, svjetlom grudi mojih, razbistrenjem tuge moje i otklanjanjem briga mojih), a da Allah neće odagnati njegovu brigu i umjesto žalosti podariti mu radost.

Prisutni ashabi su upitali: „Allahov Poslaniče! Je li neophodno da naučimo ove riječi?!“ Odgovorio je: „Svakako! Neophodno je da svaki onaj koji ih čuje, da ih i nauči!“(Sahih: Ahmed, 3704, 4306)

Hfz. Nedim Botić

Deset najboljih trenutaka za upućivanje dove

Deset najboljih trenutaka za upućivanje dove su:

  1. U zadnjoj trećini noći,
  2. Dok ste na sedždi,
  3. Između ezana i ikameta,
  4. Na kraju obaveznih namaza,
  5. Kada pada (se spušta) kiša,
  6. Dok putujete,
  7. Kada prekidate svoj post (kada se iftarite),
  8. Kada donosite salavate na Poslanika sallallahu alejhi ve sellem,
  9. Na danu ‘Arefata,
  10. Kada posjećujete bolesnu osobu.

Izvori:

  1. Sahih Buhari,
  2. Sahih Muslim,
  3. Ahmed, Ebu Davud i Tirmizi,
  4. Tirmizi,
  5. Ebu Davud i Ibn Madže,
  6. Bejheki i Tirmizi (sahih),
  7. Tirmizi,
  8. Bejheki i Tirmizi,
  9. Tirmizi,
  10. Tirmizi.

(Tekst preuzet sa video-a OnePath Network-a)

______________

Kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: “Onaj ko sedam puta kaže ove riječi, kada osvane i zamrkne, biće mu dovoljno da riješi dunjalučke i ahiretske brige:

حَسْبِـيَ اللّهُ لا إلهَ إلاّ هُوَ عَلَـيهِ تَوَكَّـلتُ وَهُوَ رَبُّ العَرْشِ العَظـيم

Hasbijellahu la ilahe illa huve alejhi tevekkeltu ve huve rabbul-aršil-azimi” (Dovoljan mi je Allah – nema drugog boga mimo Njega, na Njega se oslanjam, On je Gospodar Arša Veličanstvenog)

(Et-Tirmizi. Ovaj je hadis pouzdanim ocijenio šejh el-Albani.)

50 predznaka smaka svijeta

Znaci koji su se pojavili i prošli, znaci koji su se pojavili i još traju, i znaci u budućnosti…

Predznaci Kijametskog Dana koje je nagovjestio Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisima i ovo je samo sažeta verzija, s tim što postoje mnoge knjige koje govore na ovu temu opširnije.

Znaci koji su se pojavili i prošli

1. Rascjepljenje Mjeseca

2. Smrt Allahovog Poslanika Muhammeda (s.a.w.s.)

3. Vrsta smrti koja će usmrtiti na hiljade Muslimana (misli se da je to kuga kod Amwas-a koja je bila za vrijeme hilafeta Omera ibn Hataba, r.a.).

4. Velika bitka u Medini (misli se na bitku kod Herrah-a za vrijeme halife Jezida, 63 h.g.).

5. Osvajanje Jerusalema

6. Osvajanje Konstantinopolisa (današnji Istambul)

7. Dvije velike skupine Muslimanske će učestvovati u ratu.

8. Rat između Muslimana i crvenih ljudi sa malim očima, koji nose sandale pravljene od kose (misli se da je ovo bilo Mongolsko pokoravanje Islamskih zemalja)

9. Ugovor o miru izmedju Muslimana i ne-Muslimana žute rase (Kinezi, Mongolci, itd)

10. Pojaviće se trideset varalica koji će tvrditi da su poslanici.

Znaci koji su se pojavili i još traju

11. Golobosi, siromašni čobani će se natjecati u izgradnjii velikih zgrada.

12. Robinja (žena) će roditi sebi gospodara ili gospodaricu.

13. Smutnja (fitna) će uci u svaku Arapsku kucu.

14. Znanje će nestati (zbog smrti učenjaka i posjednika znanja) a neznanje će prevladavati.

15. Vino (opojna sredstva i alkohol) će se piti u velikim količinama.

16. Nezakonit seksualni odnos će se proširiti.

17. Zemljotresi će biti česti.

18. Vrijeme će prolaziti brzo.

19. Muke i nevolje će prevladati.

20. Krvoproliće će učestati.

21. Čovjek će proći pored groba drugog čovjeka i poželjet će da je na njegovom mjestu.

22. Povjerenje će biti izgubljeno, odnosno briga o povjerenju će se dati onima koji je ne zaslužuju.

23. Ljudi će se iskupiti na molitvu, ali neće biti u stanju da nadju imama da ih predvodi.

U budućnosti…

24. Broj muškaraca će se smanjiti, dok će se broj žena povećati dok ne bude na jednog muškarca 50 žena.

25. Rijeka Eufrat će se povući i otkriti će mnoštvo zlata, i mnogi će umrijeti u borbi za njim, svaki nadajući se da ce biti onaj koji će osvojiti to blago.

26. Rimljani (Evropljani) će doci do mjesta zvanog A’maq ili Dabiq, i vojska od najboljih iz Medine će ici da se sukobe sa njima.

27. Muslimansko osvajanje Rima.

28. Mehdi (upućeni) ce se pojaviti i biti imam Muslimanima.

29. Isa (a.s.) (Isus) ce doći (spustiti se sa neba) u Damask, i obavljati molitvu iza imama Mehdija.

30. Isa (a.s.) će slomiti krst i ubiti svinju, tj. uništit će lažno krščanstvo.

31. Dedžal će se pojaviti, sa svim mogućim metodima obmane koje će biti veliko iskušenje. Bit će praćen sa 70,000 Jevreja iz Isfahana (današnji Iran).

32. Pojava Jedžudža i Medžudž i nevolja povezanih sa njima.

33. Pojaviće se zvijer iz zemlje, noseći štap Musa’a (a.s.) i pečat Sulejmana (a.s.), koja ce pričati sa ljudima, i obavjestiti ih kako nisu čvrsto vjerovali u Predznake Sudnjeg Dana.

34. Velika bitka između Muslimana (uključujući Jevreje i Krščane koji će ispravno povjerovati u Isa (a.s.) nakon njegovog povratka) predvodjeni Imamom Mehdijem protiv Jevreja i ostalih ne-muslimana na čijem celu ce biti Dedžal.

35. Isa (a.s.) će ubiti Dedžala kod kapije Ludda (Lud je današnji Izrael, mjesto aerodroma i baza glavne Izraelske vojske.)

36. Nastupit će vrijeme mira i vedrine za vrijeme i poslije života Isa (a.s.).

37. Bogatsvo će biti u izobilju, tako da će biti teško naći nekoga ko me će biti potrebno da se udijeli sadaka.

38. Arabija će postati zemlja vrtova i rijeka.

39. Društveni život će propadati.

40. Zvijeri i predmeti će razgovarati sa čovjekom

41. Velika vatra u Hidžazu, koja će biti vidjena od strane Busre.

42. Tri glavne vojske ce propasti u zemlju: jedna na istoku, jedna na zapadu, i jedna u Arabiji.

43. Abesinski lider sa tankim cjevanicama će uništiti Kabu.

44. Veliki oblak dima.

45. Sunce ce izaći sa zapada (mjesto njegovog zalaska).

46. Nježni vjetar koji će uzeti duše vjernika.

47. Niko neće ostati na zemlji ko će govoriti ‘Allah, Allah’ ili ‘Nema drugog boga osim Allaha (dž.š.)”.

48. Napokon Sudnji Dan će biti okončan sa najgorim ljudima koji će polno općiti u javnosti kao magarci.

49. Puhanje u rog od strane melaka Israfil, nakon čega će svi pasti u nesvijest osim onih koje Allah poštedi.

50. Drugo puhanje u rog, nakon kojeg će se svi povratiti.

Naš islamski pozdrav: „Es selamu ‘alejkum“

Preveo: Smail L. Handžić
Riječi selama nisu obične riječi, niti su jednostavno izgovorena fraza koju naš jezik šalje nečijem čulu sluha. Naprotiv, one su sistem međuljudskih veza, tvornica harmonije i međuljudskog razumjevanja! Selam su riječi koje je Allah dao na Zemlji da nose uzvišena značenja i visoke ciljeve. One su slogan prijateljstva, znak prisnosti, svjedok ljubavi, početne riječi pri upoznavanju… Ovim riječima se anulira ljudska okrutnost, postiže smiraj od bojaznosti putnika nepoznanika… Njima se nagovještavaju dobra djela i nagovještavaju uspjesi! Selamom se trenira skromnost duše i njime se iskazuje poštovanje prema drugom. Istraživao sam koja je to riječ koja se najviše koristi i koja je najrasprostranjenija u svim jezicima muslimana, pa sam zapazio da su to slijedeće tri riječi:

PRVA: Šehadet (riječi: Ešhedu en la ilahe illallah, we enne Muhammeden resulullah) sa svoje obje rečenice sa kojima musliman ulazi na vrata islama i koju često ponavlja na onim prigodama i mjestima koja su Šerijatom preporučena. Općenito, to su riječi koje se izgovaraju u bilo kojoj prilici tražeći za njih sevape, obnavljajući značenja čvrstog tewhida i čineći to iz poniznosti prema Gospodaru.

DRUGA: Bismilet (riječi: bismillahir rahmanir rahim), sa kojima se otpočinje svaki hairli posao i sa kojima se traži pomoć od Gospodara svih svjetova pri izvršavanju neke važne stvari, u težnji za uspjehom! Te riječi musliman izgovara prilikom činjenja, općenito, svakog djela, bilo da se ono pojedinačno čini, ili u džematu.

 

TREĆA: Islamski pozdrav: Es selamu ‘alejkum we rahmetullahi we berekatuhu. Njegova važnost se ogleda u izgradnji velikih i čvrstih veza među pripadnicima svih, ali i različitih, društvenih kategorija ljudi neke zajednice. Ovaj pozdrav, poput bismileta, ističe osobinu milosti (ar. er-rahmeh) koja je temelj i veza između muslimana i njihova Uzvišenog Gospodara, te između muslimana i njegova brata u islamu…

ZBOG ČEGA JEDNI DRUGE POZDRAVLJAMO SELAMOM?

Razmišljao sam o svim mogućim značenjima ovih riječi, pa sam primjetio da one obuhvataju četiri najvažnija značenja:

Prvo značenje: Kada ti uputim pozdrav ovim riječima i njima ti izrazim svoju gostoljubivost, sa tim izgovaram jedno od Allahovih lijepih imena Es-Selam (Onaj koji je čist od svih mahana i koji daje mir). On je El-Melik, El-Kuddus, Es-Selam…

Prenosi se da je Ibn Mes’ud kazao: Bijašmo u namazu govorili: Neka je selam na Allaha, neka je selam na toga i toga… pa nam je Allahov poslanik, sallallahu ‘alejhi we selleme jednoga dana kazao: « Zaista je Allah taj koji je Es-Selam, pa kada neko od vas bude na sjedenju u namazu, neka kaže: «Et-tehijatu lillahi… » sve do riječi «…es-salihin…» (Neka su najljepši pozdravi Allahu, blagoslovi i dobrodati. Selam tebi, o Vjerovjesniče, i Allahova milost i Njegove blagodati. Neka je selam i nama i na sve dobre robove…). Kada to kaže, sa tim je obuhvatio svakog Allahovog dobrog roba na nebesima i na Zemlji. «…ešhedu en la ilahe illallah we ešhedu enne Muhammeden abduhu we resuluhu!» (Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha, i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik) Zatim neka odabere od hvale ono što bude htjeo…» (Buharija i Muslim)

Dakle, kada ti ja nazovem selam, ja sa tim izgovaram Allahovo ime da te prati, da te On čuva, da te pazi… Ovo mubarek ime je upravo izabrano radi toga što ono ukazuje na spas od bilo kakve neprijatnosti, zatim, na uspjeh i spas od bilo kakvog zla i na udaljenje od bilo čega što je, inače, odvratno. Ovo je, dakle, jedno od značenja selama i mogući komentar tajne zbog čega se ovaj pozdrav stalno razmjenjuje među muslimanima.

Drugo značenje: Spas od bilo kakvih mahana i bolesti. Ovaj pozdrav je, u stvari, dova za sigurnost koju sam proučio za tebe; da te Uzvišeni Allah sačuva od svega onoga što ti ne voliš u pogledu tvoje vjere i ovosvjetskog života. Ovo značenje je posebno izraženo onda kada selam bude povezan sa Allahovim Uzvišenim imenom, kao na primjer: Selamullahi alejke! (Neka su Allahovi selami na tebe…)

Treće značenje: Sigurnost! Nazivanje selama je poput ratificiranja ugovora o sigurnosti između tebe i mene, a kojeg izgovaram pri prvom susretu s tobom. Kao da želim kazati: Ne boj me se, i nemoj da budeš zabrinut zbog susreta sa mnom! Pri meni nema ništa zbog čega bi se trebao da plašiš; nikakve zavjere protiv tebe, žudnje za napadom, mržnje, niti zlobe… Evo, ja sam pred tvojim očima, poput jedne bijele stranice, kao povelja sigurnosti, na kojoj je velikim slovima ispisan naslov: ISKRENI UGOVOR, JAMSTVO I POUZDANJE!

Kroz stoljeća su ljudi uvjek, a to je bio nekada običaj, imali bojazan od zla svakog onog koji bi im kao novajlija dolazio. Ali, kada bi im takav njihovim kućama prišao, i kazao: «Es selamu ‘alejkum», tada bi zabrinutost nestajala, njihov strah bi se raspršio i doživjeli bi relaksaciju zbog date sigurnosti! Otuda je veoma prigodno da se riječi «es selamu ‘alejkum» kažu pri samom početku, kako bi uslijedio istovjetni odgovor sa: «we ‘alejkumus selam» (I na vas neka je mir…), ili čak i onaj koji je još potpuniji i ljepši od toga. Međutim, kada bi onaj koji bi došao samo kazao: «’alejke!» (Na tebe!), a zatim se i ušutio, to bi bilo veoma ružno i čudno od njega, pa bi i posumnjao, jer ne bi znao kakve su njegove namjere.

Neki književnici bi u šali kazali: „ Allah te ne poživio, osim u miru! I ne omrknuo, osim sa dobrom!“ U ovom slučaju bi se slušalac, na početku ovih riječi, prvo prepao, a na kraju bi tek doživjeo relaksaciju. Zbog toga se preminuli pozdravljaju sa: „’alejkes selam“ (Na vas nek’ je selam)!

Nešto slično ovome je zabilježeno i u Sunenima, od ebi Džurejja el-Hudžejmija da je rekao: „Došao sam Allahovom poslaniku i rekao: ‘Alejkes selam (Nek je na tebe mir!) o Allahov poslaniče! Reče, sallallahu ‘alejhi we selleme: „Ne govori „’alejkes selam“, jer je, doista, „’alejkes selam“ pozdrav za umrle!“ (Ebu Davud, Tirmizi, Nesai)

Arapi su prije imali običaj da pri oplakivanju umrlog, kažu: „’Alejkes selamullah“ (Neka je na tebe Allahov mir!) Ovako je zabilježeno u elegiji o Omeru ibn el-Hattabu…

Dakle, selam je sigurnost i zaštita koja ne prestaje, i ljudska nepovredivost je koja ne iščezava. Zbog toga je ebu Bekr es-Sidik kazao: „Es-selam, to je sigurnost koju Allah daje na Zemlji“. Odatle potiču i riječi Allahovog poslanika, sallallahu ‘alejhi we selleme: „ Musliman je onaj od čijeg su jezika i ruku mirni (od ar. glagola „selime“) drugi muslimani!“(Buharija i Muslim)

Četvrto značenje: Pročišćavanje i čistoća srca. Kao da se selamom brišu neke naše protekle nesuglasice i razmimoilaženja, poslije čega nastupa nova stranica koja bliješti od svijetlosti, ljubavi i sigurnog povjerenja.

Neki od naših ispravnih predhodnika je kazao: „Ako između mene i nekoga ima neki spor, neka se samnom susretne i neka mi selam nazove kako bi se tim srce moje smekšalo!“

Riječi selama nisu obične riječi, niti su jednostavno izgovorena fraza koju naš jezik šalje nečijem čulu sluha. Naprotiv, one su sistem međuljudskih veza, tvornica harmonije i međuljudskog razumjevanja! Selam su riječi koje je Allah dao na Zemlji da nose uzvišena značenja i visoke ciljeve. One su slogan prijateljstva, znak prisnosti, svjedok ljubavi, početak pri upoznavanju… Ovim riječima se anulira ljudska okrutnost, postiže smiraj od bojaznosti putnika nepoznanika… Njima se nagovještavaju dobra djela i nagovještavaju uspjesi! Selamom se trenira skromnost duše i njime se iskazuje poštovanje prema drugom. Međutim, kada ljudi bivaju pozdravljeni selamom, oni se prema njemu različito postave, tako da ih je, u zavisnosti od toga, skoro nemoguće klasificirati. Zbog toga ti nazivaj selam i onome koga poznaješ ali i onome koga ne poznaješ! Selam će ispuniti duše časnim značenjima, visokim stepenima i uzvišenim ciljevima!

Dozvoli mi da se još priupitamo: Zbog čega su narušene veze među pripadnicima jedne zajednice u kojoj je, zaista, prisutan selam, među onima koje vežu jedno vjerovanje, zajednička društveno-historijska razdoblja, geografske granice, budući projekti i razmišljanja…? Zar oni nisu suočeni sa opasnošću koja im prijeti sa nestajanjem, pa opet, ako i nazovu jedni drugima selam, to onda najčešće bude namrštenog lica uz melodičan izgovor, kao da dolazi iz srca koja su ispunjena srdžbom? Zašto je to tako?

Piše: Šejh Selman ibn Fahd El-‘Aude

Velika nagrada za roditelje koji svoju djecu poduče učenju Kur'ana

Djeca nam od stvoritelja dolaze potpuno čista, kao jedan emanet i milost. Prva zapovijed Uzvišenog Gospodara je „Uči u ime Gospodara svoga koji stvara!“ (El-Alek, 1)

Prema tome učiti djecu da uče najuzvišeniju Knjigu je prilika da steknemo Allahovo zadovoljstvo. U jednom hadisu naš voljeni Poslanik, a.s., kaže: „Roditeljima onog ko uči Kur'an i po njemu postupa na Sudnjem danu bit će stavljena kruna, svijetlija od sunca i bit će odjeveni u odjeću kakve nema na dunjaluku. Oni će upitati: ‘Zašto nam je ovo odjeveno?’ Odgovorit će im se: ‘Zbog vašeg djeteta koje uči Kur'an.“ (Ebu Davud)

Ne zaboravimo, drvo se savija dok je mlado. Dužnost svakog roditelja je da dijete poduči islamu i Kur'anu. Oni koji dijete poduče učenju Kur'ana daju mu priliku za spokojan život i pomažu mu da bude sretan i na ovom i na budućem svijetu.

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić

JESTE LI ZNALI DA KADA UDIJELITE SADAKU ONA DOĐE PRIJE DO ALLAHA NEGO DO…

Spominje se da je Lejs ibn Sa’d bio vrlo uspješan trgovac medom. Jednog dana, stigao mu je brod pun bačvi u kojima je bio med. Saznavši za to, jedna starica je došla sa malom posudom i rekla mu: ”Molim te, napuni mi ovu posudu medom.” Lejs je to odbio, a starica se praznih ruku vratila svojoj kući.
Nakon toga, Lejs je naredio jednom svom radniku da potraži adresu one starice i da joj odnese punu bačvu meda. Radnik se začudio njegovom postupku, pa mu je rekao: ”Starica je zamolila da joj napuniš malu zdjelu medom i ti si to odbio, a sada joj šalješ punu bačvu meda.” Na to mu je Lejs rekao: ”Ona je tražila srazmjerno svojim mogućnostima (potrebama), a ja dajem srazmjerno mojim mogućnostima. Kada bi onaj ko udjeljuje sadaku, uistinu, znao i bio svjestan da sadaka prije dođe do Allaha, nego do ruke siromaha, užitak onoga koji daje bio bi mnogo veći od užitka onoga koji prima sadaku.”

 

Jeste li znali za sljedeće vrijednosti sadake:
Sadaka je jedna od džennetskih kapija;
Sadaka je jedno od najboljih dobrih djela, a najbolja sadaka je nahraniti gladnoga;
Na Sudnjem danu, sadaka će zaštiti onoga ko ju je udjeljivao i udaljit će ga od džehennemske vatre;
Sadaka gasi srdžbu našeg Gospodara, Allaha dž.š., i vručinu u kaburu;
Sadaka je najbolja i najkorisnija stvar koja se može pokloniti u korist naših umrlih;
Sadaka znači čišćenje duše i mnogostruko povećanje naših sevaba i dobrih djela;
Sadaka je uzrok sreće i zadovoljstva na dunjaluku i svjetla na licu onoga ko udjeljuje sadaku, na Sudnjem danu;
Sadaka je zaštita i sigurnost na Danu najvećeg straha i ona odagnava tugu za onim što je prošlo;
Sadaka je uzrok opraštanja i brisanja grijeha;
Sadaka je jedan od nagovještaja dobrog i sretnog završetka dunjalučkog života i razlog dove meleka za onoga ko udjeljuje sadaku;
Onaj ko mnogo udjeljuje sadaku ubraja se među najbolje ljude i sevab od sadake imat će svi oni koji su u njoj učestvovali;
Onome ko udjeljuje sadaku obećano je veliko dobro i neizmjerna nagrada;
Udjeljivanje sadake je osobina bogobojaznih i uzrok da te ljudi zavole;
Sadaka je znak velikodušnosti, plemenitositi i darežljivosti;
Sadaka je uzrok uslišavanja dove i otklanjanja nevolje;
Sadaka spriječava nedače i zatvara sedamdeset vrata zla i nesreće na ovom svijetu;
Sadaka je uzrok povećanja imetka i pobjede;
Sadaka je lijek i ozdravljenje;
Sadaka je zaštita od požara, utapanja, krađe i lošeg završetka dunjalučkog života;

Nagrada i sevab od sadake zagarantovani su, pa makar se ona odnosila na životinje.

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
saff.ba

Subscribe to this RSS feed