Duhovnost

20 životnih savjeta čuvenog Rusa: “Ne pijte kupovnu mineralnu vodu iz 2 razloga”

1. Naučite da sve “vidite živo” i uživate u svemu – travi, drveću, pticama, životinjama, zemlji, nebu. Gledajte ih ljubazno i sa punim srcem i oni će vam uzvratiti. To je znanje koje nećete pronaći u knjigama 2. Odvojte neko vreme da stojite bosi na zemlji.

Dajte svoje telo zemlji kako ga ona ne sama ne bi pozvala. 3. Ugrabite svaku priliku da budete pored vode. Oslobodićete se umora i pročistiti misli. 4. Pijite čistu vodu kad od je moguće, ne čekajte da ožednite. To je najbolji lek. Tamo gde me sudbina nije vodila, prvo sam tražio izv

Ne pijte slatke i slane (mineralne) vode iz boca. Prva će izjesti jetru, druga će vezati krvne sudove. 5. Povrće treba da se nađe na vašem stolu svaki dan. Na prvom mestu cvekla, nema bolje hrane na zemlji. Zatim pasulj, bundeva, bobice, šargarepa, paradajz, paprike, spanać, zelena salata, jabuke, grožđe, šljive.

6. Ako želite možete da jedete meso. Ali retko. Nikako ne jedite svinjetinu, ona šalje na drugi svet. 7. Kobasice, prženi krompir, keks, slatkiši i hrana u konzervama su loša hrana. Moja hrana su žitarice, pasulj i zeleniš. Predatori jedu meso, oni su lenji, jedva se kre

Konji koji jedu žitarice aktivni su ceo dan. Skakavac se hrani travom i skače i leti ceo dan. 8. Kako bih jeo manje, pijem mnogo vode i jedem kompot, jedem prostu hranu i sveže povrće. Od četvrtka uveče do petka uveče ne jedem ništa, samo pijem vodu. 9. Post je najveća milost.

Ništa me ne jača i ne podmađuje kao post. Kosti postaju lakše, poput ptice, srce postaje veselo. Posle svakog velikog posta ja sam nekoliko godina mlađi.
10. Sunce izlazi i zalazi za vas. Rad prestaje nakon zalaska sunca. kada se naviknete na ovo telo i um će vam postati jači. Mozak će se bolje odmoriti i razbistriti za san. Tako rade kaluđeri i vojnici i zato imaju snagu da služe.
11. Treba da odspavate pola sata u toku dana kako bi se osvežila krv u vašoj glavi. Nemojte da spavate odmah nakon jela, tada se salo mast taloži u krvnim sudovima. 12. Manje sedite, ali spavajte dovoljno. 13. Pokušajte više da boravite na otvorenom prostoru. Naučite da živite u hladnoj prostoriji. Dovoljno je da vam stopala i ruke budu zagrejani, ali glava hladna.

Telo stari i propada od toplote.
14. Ojačavajte telo biljkama. Pomešajte šaku lekovitih biljaka i bobica i prelijte proključalom vodom i to pijte ceo dan. Na zimu uvidećete prave prednosti ovoga. 15. Ne zaboravite orašaste plodove. Orasi izgledaju poput našeg mozda, oni su i moćni za mozak. 16. Sa ljudima budite ljubazni i pažljivi. Od svakog od njih, makar površno, možete da naučite nešto.

Od ljudi ne stvarajte ni prijatelje ni neprijatelje tako vam nikada neće stvarati probleme. 17. Ono što vam je suđeno dobićete kad tad, samo treba da strpljivo čekate. Ne opterećujte dušu time. 18. Ne verujte u predrasude, astrologe i proricanje sudbine. Neka vam telo i srce budu čisti.
19. Kada se osećate loše, treba da šetate mnogo. Preko polja, kroz šume, pored reke.

Voda će odneti vašu tugu. Bitno je da zapamtite: najbolji lek za telo i dušu su: post, molitva i fizički rad. 20. Krećite se više. Na kamenu koji se kotrlja ne raste mahovina. Nesreće nas drže nepokretnim. Ne bežite od njih ne dozvolite im da dominiraju nad vama. Nikada se ne plašite da naučite i uradite nešto novo,prenosi Pult

 

Vjernik je vjerniku ogledalo

Ebu Hurejre, r.a., veli da je Vjerovjesnik, a.s., rekao: „Vjernik je vjerniku ogledalo. Vjernik je vjerniku brat, izdržava ga i u njegovom odsustvu čuva.“ (El-Buhari)

Savjeti i upute:

Kada čovjek pogleda u ogledalo i vidi mrlju na svom licu, on neće kriviti i odbaciti ogledalo, već će se radovati što je ogledalo ukazalo na te mrlje kako bi ih što prije uklonio. Isto tako se trebamo radovati savjetu iskrenog prijatelja, zahvaliti mu se na tome i prihvatiti savjet, a neprijatnosti tom prilikom trebamo zanemariti, jer će nam to pomoći da spasimo i očistimo svoj nefs.
U vezi s tim je imam Ibn Tejmija, Allah mu se smilovao, rekao:

„Vjernik je vjerniku poput dviju ruke, jedna pere drugu. Postoje i mrlje koje se ne mogu oprati osim na grub način, međutim, to moramo učiniti kako bismo uživali u čistoći i njezi i pored te grubosti.“ (Medžmu'ul-fetva, 27/53)

Stoga, pravi ti je prijatelj onaj koji ti ukaže ne greške i pomogne te u onome što će ti povećati stepen kod Gospodara, koji te podsjeća na ahiret i na njegove strahove i kaznu. Međutim, onaj koji te podržava u tvojim greškama i opravdava sve tvoje postupke i sve više te udaljava od ahireta, to ti je neprijatelj.

Razmisli sa mnom o drugoj predaji ovog hadisa koji glasi: „Vjernik je vjerniku ogledalo- ako vidi na njemu neki nedostatak, on ga i popravi.“ (El-Buhari)

Zato je rečeno: „Prijatelj ti je onaj koji ti kaže istinu, a ne koji ti potvrđuje ono što govoriš.“
Kada savjetuješ i koriš svoga prijatelja, to činiš saosjećanjem i ne podržavaš ga u tome niti se ljutiš, jer podržavanje u tome sadržava sva zla i ono loše prikazuje kao lijepo, a ljutnja ispoljava prekrivene namjere kao što je poniženje i uvreda:
Pjesnik veli:
Ako si zadovoljan čovjekom,
njegove mahane nećeš primječivati
A ako se pak naljutiš na njega,
sve do jedne će na vidjelo isplivati.

Stoga, ukor i savjet popraćen saosjećanjem jača bratsku vezu, pospješuje je i očituje Poslanikov opis vjernika: „Vjernik je vjerniku ogledalo.“
Pravo ogledalo će ti pokazivati nedostatke, koje će te, kad ih vidiš kod svog brata, podstaknuti da sebe preispitaš i odstraniš eventualne greške. Zato moramo veoma pažljivo birati prijatelje i društvo kako bismo se okoristili njihovom iskrenošću i savjetima te primili od njih i okitili se onim što njih krasi, jer će nas drugi gledati kroz naše društvo.

Izvor: ”Biseri Vjerovjesnikovih uputa”
Autor: Enes Ahmed Kerzun
Za Akos.ba priredila: Samira Muratović

 

Misija vjernika: Željeti drugom što želi sebi

Enes ibn Malik, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ovaj hadis kudsijj u kojem Allah, dž.š., kaže:

„Imaju četiri stvari, od kojih jedna pripada Meni, jedna tebi, jedna je između Mene i tebe i četvrta je između tebe i Mojih robova. Ono što pripada Meni je da Me obožavaš i da mi ništa ne pripisuješ kao druga, ono što pripada tebi je da te nagradim za svako dobro koje si učinio, ono što je između Mene i tebe je da ti učiš dovu a Ja ću je primiti i ono što je između tebe i Mojih robova je da njima želiš ono što želiš i sebi.“[1]

Prenosi se da je Urvetu ibn Zubejru odsječena jedna noga i da mu je poginuo jedan sin. Kada su mu ljudi došli na žalost on je rekao ovako: „Allahu moj, ja sam imao sedam sinova pa si mi uzeo jednog a ostavio si šestoricu, i imao sam četvero (dvije ruke i dvije noge) pa si mi uzeo jedno a ostavio si troje. Gospodaru moj, Tebi pripada svaka hvala, Ti si me stavio na iskušenje pa si mi u tome pomogao, Ti si nešto uzeo ali si mi dosta toga i ostavio.“[2]

Omer, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., ovako rekao: „Ko god od ljudi vidi čovjeka koji je stavljen na kušnju (bolešću i sl.) pa prouči ovu dovu: „El-hamdu lillahillezi afani mimebtelahu bihi ve feddaleni ala kesirin mimen haleka tefdila / Hvala Allahu koji je mene zaštitio onoga čime je njega stavio na kušnju i dao mi veliku prednost u odnosu na ostala stvorenja,“ neće ga zadesiti takvo iskušenje.“ U drugoj predaji se ovaj hadis završava ovako: „Ko prouči ovu dovu, već se je zahvalio na toj blagodati koja mu je data.“[3]

Koliko je Poslanik, s.a.v.s., tražio od svojih sljedbenika da se međusobno uvažavaju i poštuju ukazuje ovaj hadis, koji se može uzeti kao izvor pravila međuljudskog ponašanja i poštivanja tuđih prava: „Vjernik je vjerniku brat, neće ga ostaviti na cjedilu, niti će mu učiniti neku nepravdu. Nemojte jedni drugima zavidjeti, nemojte jedni od drugih okretati leđa, nemojte prekidati međusobne odnose i budite pravi Allahovi robovi, braća. Muslimanu je od njegovog brata muslimana sveto zabranjeno: njegov imetak, njegova čast i njegov život. Neka niko ne zaručuje djevojku koju je njegov brat već zaručio. Neka se niko ne miješa u kupoprodaju svoga brata. Zaista Allah ne gleda u vaša tijela, niti vaše izglede, nego gleda u vaša srca. Bogobojaznost se nalazi u srcu.“ (i pokazao je Poslanik, s.a.v.s., u svoje grudi).[4]

U ophođenju sa ljudima kao i u svim drugim poslovima se traži iskrenost a za one druge Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Najgori od ljudi je dvoličnjak, koji jednim ljudima dolazi sa jednim licem a drugima sa drugim.“[5]

Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: „Ko se bude zauzimao da se ne primjeni Allahova kazna taj se usprotivio Allahu, dž.š., u Njegovoj vlasti. Ko bude pomagao protiv svoga protivnika, ne interesujući se je li to tačno ili netačno, taj je u Allahovoj srdžbi sve dok s tim ne prestane. Ko bude išao sa ljudima da svjedoči za nešto što on ne poznaje, taj krivo svjedoči. Ko slaže da je nešto sanjao biće zadužen da napravi čvor na dlačici (što je neizvodivo). Psovanje muslimana je grijeh a njegovo ubistvo je nevjerstvo.“[6]

Oni koji su bili dobročinitelji na ovom svijetu biće dobročinitelji i na drugom svijetu. To potvrđuje naredna predaja koju pripovijeda Selman El-Farisi od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: „Oni koji su činili dobra djela na ovom svijetu biće takvi i na budućem svijetu, a oni koji su činili loša djela na ovom svijetu takvi će biti i na budućem svijetu.“

Neki čovjek je upitao poznatog prenosioca hadisa Hammada ibn Zejda o značenju ovog hadisa pa mu on reče: „Kada nastupi Sudnji dan Allah, dž.š., će sakupiti one koji su činili dobra djela pa će ih obilno nagraditi od Svojih blagodati tako da će im preostati mnogo njihovih dobrih dijela koja su činili a nisu im bila potrebna za uzlazak u Džennet. Tada će oni sresti svoju braću vjernike koji su na dunjaluku činili razne grijehe pa će ih upitati o njihovom stanju, a oni će im reći: -Naši grijesi su potrošili naša dobra djela pa sada ne znamo šta će s nama biti. Tada će im dobročinitelji reći: -Nas je naš Gospodar obilno nagradio od Svojih bragodati pa nam je preostalo mnogo naših dobrih dijela koja smo činili pa dođite da vam ih poklonimo. Dobročinitelji će im to dati i oni će na osnovu toga ući u Džennet.“[7]

 

ČUVANJE TAJNE

U jednom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Kada dvojica ljudi sjednu i o nečem razgovaraju onda nije dozvoljeno ni jednom od njih da prepričava taj govor nekom trećem, ako njegov sagovornik to ne želi.“[8]

A kako bi se tajna bolje i opreznije čuvala Katade savjetuje i kaže: „Kada pričaš noću spusti svoj glas a kada govoriš danju onda pogledaj oko sebe.!“

U tom kontekstu je i hadis u kojem Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Kada ti neko nešto kaže a vidiš da se on okreće gledajući oko sebe, znaj da ti je to ostavio u emanet.“

Svakako da ono, što bi ljudima nanijelo neku štetu, ne smije da se taji nego to treba obznaniti da bi se zaštitila ljudska prava. Tako nam poručuje Allahov Poslanik pa kaže: „Ono što se priča na sijelima je tajna osim u tri slučaja: bespravno prolijevanje krvi (ubistvo), silovanje ili nemoral i otimanje tuđeg imetka.“

Koliko su ljudi čuvali tuđe tajne ukazuje primjer Ebu Alije El-Hakima koji priča: „Neki čovjek je povjerio mome ocu neku tajnu i kada je završio sa govorom on ga upita: -Jesi li zapamtio to što sam ti rekao? Ovaj mu odgovori: -Ne, ja sam to već zaboravio.“

Molim Uzvišenog Allaha da nas uputi da se u svakoj situaciji ponašamo onako kako to On od nas voli i traži, da ispravno procijenimo da li o nečem treba govoriti ili to treba tajiti. (amin).  

 


 

 

 

 

[1] Šuabul-iman, 7/518.             

[2] Šuabul-iman, 7/506.             

[3] Šuabul-iman, 7/507.             

[4] Hadis je zabilježio Muslim.              

[5] Hadis je zabilježio Muslim.              

[6] Šuabul-iman, 7/510.             

[7] Šuabul-iman, 7/518.             

[8] Šuabul-iman, 7/520.             

POSLUŠAJTE OVE SAVJETE STARIH LJUDI (POUČNO)

Godine prođu dok trepneš. Nemojte se mladi ženiti i udavati. Živite svoje život. Putujte. Bavite se svačim. Bez obzira koliko para imate. Spakujte se i idite gdje god sebi možete priuštiti.

 
1. Najvažnija osoba u vašem životu je osoba koja je pristala da dijeli svoj život sa vama. Tako se i ponašajte prema njoj. 
 
 2. Možda ćete imati dug život, ili će vaš život biti kratak – ko zna. Ali u svakom slučaju, vjerujte mi kada vam kažem da ćete željeti da ste bolje pazili na sebe u mladosti. 
 3. Stvari su samo stvari. Nemojte biti opsjednuti materijalnim stvarima, cijenite vrijeme i iskustva. 
 4. Ljubomora uništava veze. Vjerujte svojoj drugoj polovini, jer kome drugom ćete vjerovati? 
 5. Ljudi uvijek kažu,’’Pobrinite se da dobijete posao gdje ćete raditi ono što volite!’’ Ali to nije najbolji savjet. Pravi posao je posao koji nekim danima volite, drugim danima ga podnosite, a i dalje vam plaća račune. Skoro niko nema posao koji voli svaki dan.
 6. Ako vam nekad bude teško nositi se sa životom, samo se vratite u sadašnji trenutak i uživajte u svemu što je lijepo i utješno. Duboko udahnite, opustite se. 
 7. Godine prođu dok trepneš. Nemojte se mladi ženiti i udavati. Živite svoj život. Putujte. Bavite se svačim. Bez obzira koliko para imate. Spakujte torbe i idite gdje god sebi možete priuštiti. Dok niko ne zavisi od vas, ne kupujte stvari. Nikakve stvari. Vidite svijeta.
 8. Ne uzimajte život ozbiljno. Čak i ako vam se stvari čine mračne i beznadežne, pokušajte se nasmijati tome kako je život blesav. 
 9. Pravi prijatelj će dotrčati ako ga zovnete u 2 ujutru. Svi ostali su samo poznanici. 
 10. Djeca odrastaju isuviše brzo. Iskoristite maksimalno vrijeme koje provodite s njima. 
 11. Niko nikad nije umro žaleći što nije radio više. Budite vrijedni, ali nemojte stavljati posao ispred porodice, prijatelja ili sebe. 
 12. Jedite i vježbajte kao da ste dijabetičar i srčani bolesnik koji je imao moždani udar — da to nikada ne postanete. 
 
 13. Možda ovaj i nije tako dubokouman kao ostali, ali mislim da je važan. Čistite zube koncem, problemi sa zubima su grozni. 
 14. Ne uzimajte ničiji savjet kao zapovijest. Možete zatražiti savjet od nekoga koga poštujete, ali onda razmotrite svoju situaciju i donesite svoju odluku. U suštini, moj savjet je da poslušate vlastiti savjet… 
 15. Zglobovi koje ozlijedite danas će vam se osvetiti kasnije. Čak i ako mislite da ste se potpuno oporavili. Vjerujte mi! 
 16. Imamo samo jednu šansu na ovoj zemlji. Nemojte se probuditi i shvatiti da imate 60 godina, a da niste uradili stvari  o kojima ste sanjali. 
 17. Cijenite male stvari i buditi prisutni u sadašnjem trenutku. Šta pod tim mislim. Pa, čini mi se da danas mladi ljudi žele sve i odmah. Umjesto toga, zašto ne cijeniti svaki mali trenutak? Nećemo ostati vječno na ovoj ludoj/predivnoj planeti. I najveće zadovoljstvo može se pronaći u najdosadnijim aktivnostima. Umjesto da pošaljete poruku, podignite slušalicu i nazovite nekoga. Nazovite majku, razgovarajte ni o čemu posebno. To su trenuci koje treba cijeniti. 
 18. Plaćajte račune i izbjegavajte dugove. Kada bih mogo isplatiti sebi sav novac koji sam platio za kamate tokom svih ovih godina, bio bih bogat čovjek. 
 19. Ako sanjate o tome da ste neko ili da radite nešto što vam se čini nemogućim, ipak probajte. S godinama i kako postanete odgovorni za druge ljude, to će to postati samo još neizglednije. 
 20. Kada upoznate nekoga prvi put, zastanite i shvatite da zapravo ne znate ništa o njima. Vidite rasu, rod, godine, odjeću. Zaboravite sve to. Ne znate ništa. Ove pretpostavke zasnovane na predrasudama koje vam se jave u glavi zbog toga što vaš mozak voli kategorije, one ograničavaju vaš i živote drugih ljudi.
Prevod Milica Plavšić 
Izvor Lovemorefearless.tumblr.com
 

Obaveza odgajanja duše

Riječ „nefs“ se u Kur'anu spominnje 145 puta. U množini kao „nufus“ i „enfus“ se navodi 155 puta. Učenjaci imaju vrlo različita mišljenja u vezi sa suštinom nefsa, kojim se odlikuje čovjek. Većina smatra da ruh nije isto što i nefs, dok neki zastupaju stanovište da su ruh i nefs ista supstanca. (Ibnu-l-Dževzi, Nuzhetu-l-e'ajuni n-nevazir…, 288-289)

Zanimljiva je definicija nefsa velikog islamskog učenjaka Ebu Hamida El-Gazalija koji u svom kapitalnom djelu Ihja govori o dva dominantna značenja riječi „nefs“. Pod prvim značenjem Gazali kaže da se misli na ukupnu moć srdžbe i strasti u čovjeku. Drugo značenje riječi „nefs“ prema Gazaliju, jeste da je to profinjeni kvalitet koji predstavlja suštinu čovjeka i njegovu bit, ali taj kvalitet opisuje se različitim atributima, shodno njegovim stanjima.

Obaveza odgajanja nefsa (duše)

Ne samo da je nefs moguće promjeniti i popraviti, već se to smatra pojedinačnom obavezom vjernika, kako bi postigli uspjeh i bili spašeni. Uzvišeni Allah je rekao: „Uspjet će onaj ko očisti dušu, a bit će izgubljen onaj koje uprlja!“ (Eš-Šems, 9-10)

Poznati mufessir Ibn Kesir nudi dvije tumačenjske mogućnosti ovih ajeta.

  1. uspjet će onaj ko svoju dušu pokoravajući se Uzvišenom Allahu, očisti od negativnih svojstava, a bit će izgubljen onaj ko je udalji od upute i ostavi pokornost prema Allahu,
  2. uspjet će onaj kome Allah, dž.š., dadne da se očisti, propast će onaj kome Allah, dž.š., dadne da ode na stranputicu. Za ovo drugo tumačenje Ibn Kesir kao dokaz navodi ibn Abbasove riječi: „Čuo sam da je Allahov Poslanik, a.s., u vezi sa riječima Uzvišenog: „Uspjet će onaj ko očisti dušu…“ rekao: Uspjet će onaj čiju dušu Allah, dž.š., očisti.“ Dakako, Uzvišeni Allah neće očistiti dušu čovjeka dok je prvo sam čovjek, pokoravajući se Njemu ne očisti. A to što će je Allah, dž.š., očistiti nagrada je za njenu pokornosti, kao što Uzvišeni kaže: „Onome ko udljeljuje i ne griješi i ono najljepše smatra istinitim, njemu ćemo put dobra olakšati.“ (El-Lejl, 5-7) U drugoj predaji od Ibn Abbasa, koji bilježi ibn Kesir, navodi se da bi Allahov Poslanik, a.s., kada bi naišao na ovaj ajet, zastao i u dovi zamolio: „Bože podari mojoj duši bogobojaznost. Ti si njezin zaštitnik i čuvar, i Ti je najbolje čistiš.“

Za Akos.ba pripremio Fahrudin Vojić

 

Genetika i čudo Kur’ana

Kur’an takođe govori o genetici.U suri Nedžm, poglavlje 53, ajet 45-46,

Uzvišeni kaže:

„On stvara par, muško i žensko, od kapi sjemena kad se izbaci…“

Naravno,ako se izbacuje, to znači da se radi o muškoj tečnosti. Znači Kur’an nam govori da je muškarac taj koji je odgovoran za pol djeteta!

Dalje Allah s.w.t.a kaže u suri Kijame, poglavlje 75, ajet 37-39:

„Zar nije čovjek bio kap sjemena koja se ubaci, zatim zakvačak kome On onda srazmjer odredi i skladnim mu lik učini, i onda od njega dvije vrste, muško i žensko stvori.“

Arapski izraz:“nutfeten min menijjin jumna“ označava najmanji dio polne tečnosti!

To nam Kur’an govori da je sastojak muškog sjemena odgovoran za pol djeteta! Današnja nauka je došla do saznanja da pol djeteta zavisi od 23-ćeg para hromozoma, a spermatozoid je taj koji je odgovoran za formiranje pola djeteta. Ako bude XX, onda je žensko, a ako bude XY, onda je muško. U današnjim društvima, pogotovu u onim zatvorenim, iz razloga koje samo oni znaju, ljudi daju prednost muškom djetetu.

Ako bi samo žena bila odgovorna, ona bi rađala samo dječake, a ne djevojčice, a i Kur’an  nauka nam kažu da je MUŠKARAC taj koji je odgovoran za pol djeteta, a ne žena! Kur’an opisuje različite stadijume embriona u detalje,u suri Mu’minun, poglavlje 23, ajet 12-14:

Uzvišeni kaže:

„Mi smo zaista čovjeka od uzorka zemlje stvorili, zatim ga kao kap sjemena na sigurno mjesto stavili, pa onda kap sjemena ugruškom učinili, zatim od ugruška grudu mesa stvorili, pa od grude mesa kosti napravili, a onda kosti mesom zaodjenuli, i poslije ga, kao drugo stvorenje, oživljujemo, pa neka je uzvišen Allah, Najljepši Stvoritelj!“

Ovi ajeti sure Mu’minun detaljno opisuju faze razvoja embriona. Opis počinje riječima: „…kap sjemena na sigurno mjesto stavili…“ – na bezbjedno mjesto.Danas nam embrioligija kaže da je embrion zaštićen u utrobi majke kičmom, mišićima sa strane  i posteljicom u materici…

Dalje se opis nastavlja:

„…pa onda kap sjemena učinili zakvačkom…“

Arapska riječ „alek“ ima tri značenja: nešto što se zakači, nešto što liči na pijavicu, kao i –ugrušak. Hvala Allahu sva tri značenja su prihvatljiva, jer se embrion zalijepi za matericu. Liči i na pijavicu! Jer, kao što kaže prof. Keatmoore, čak se i ponaša kao pijavica, jer uzima krv i hranjive sastojke od majke. Takođe, liči i na ugrušak. Znači izgleda kao ugrušak ali i kao pijavica…

U kur’anu se riječ „alek“ spominje 6 puta – 2 puta u suri Mu’minun, poglavlje 23. ajet 12-14, u suri Hadždž poglavlje 2 ajet 5, u suri Kijame poglavlje 75, ajet 38, kao i u suri Alek poglavlje 96, ajet 2. šest puta se spominje.Isprije, u 17-om vijeku ljudi su smatrali da je spermatozoid kompletno malo ljudsko biće.

Minijaturno ljudsko biće bilo je smješteno u glavi spermatozoida, a koje se kasnije razvija u utrobi majke, kao nova beba. Kasnije kada su otkrili da je jajna čelija veća od spermatozoida, negirali su sami sebe pa su rekli da nije spermatozoid malo ljudsko biće, već je jajna ćelija malo ljudsko biće! Oboje su odgovorni baš kao što Kur’an kaže, oboje, i muška i ženska polna ćelija su odgovorni za rođenje djeteta.

U Kur’anu se dalje kaže:

“…a zatim smo od ugruška grudu mesa stvorili.“

Arapska riječ „mudgah“ znači gruda mesa ili nešto što može da se stavi u usta i žvaće. Prof. Keatmoore kaže da su oba ova značenja prihvatljiva.

U  Kur’anu se dalje kaže:

„…pa smo od grude mesa napravili kosti, a onda kosti mesom zaodjenuli…“

Nakon toga Allah dž.š. kaže:

“…i poslije ga kao novo biće oživljujemo…“

Sve faze razvoja embriona, prije ove zadnje, kod svih životinja potpuno su iste kao i kod čovjeka, osim u zadnjoj fazi, kad se formiraju vidljive karakteristike ljudskog bića, glava, ruke, noge…

„… i poslije ga kao NOVO biće oživljujemo…“

I na kraju kaže:

„…pa neka je uzvišen Allah, Najljepši Stvoritelj!“

Zamisli te Kur`an nam daje detaljna objašnjena razvojnih faza embriona.

Doći će vam neko i reći :

„Ništa novo !

To je možda neki Arap otvorio stomak trudne žene,vidio šta tamo ima i to zapisao u Kur`anu“.

Takav čovjek ne shvata da sve ove faze o kojima Kur`an govori – ne mogu biti posmatrane golim ljudskim okom.Za to vam treba veoma veliki mikroskop.

Kada je prof. Džonson bio zamoljen da prokomentariše ove kur`anske riječi , a bio je načelnik odsijeka za anatomiju u institutu bolnici „Tomas Džeferson“ u Filedalfiji, rekao je :

“Pa , moguće je da je Muhammed imao mikroskop i da je gledao te stvari…“

Podsjetili su ga da mikroskop nije postojao prije 1400 god.Onda se prof Džonson glasno nasmijao  i rekao :

„Da, znam to! Vido sam prvi mikroskop koji  je napravljen, jedva da uvećava 10 puta a uz to i slika je mutna“!

Zatim je rekao :„ ove riječi MORAJU BITI Božija Objava“!

Potom je bio zamoljen da prokomentariše riječi iz sure Hadždž 22, ajet 5:

„O ljudi, kako možete sumnjati u oživljenje, – pa, Mi vas stvaramo od zemlje, zatim od kapi sjemena, potom od ugruška, zatim od grude mesa OBLIKOVANOG I NEOBLIKOVANOG…“

Ako bi ste napravili razrez u toku ove faze razvoja, i analizirali embrion, vidjeli bi ste da u ovoj fazi neki organi su formirani, a neki nisu .

Zatim je prof. Maršel Džonson rekao – Ako kažem samo: „formirano“,nda opisujem one dijelove koji  su potpuno formirani, a ako kažem „nije formirano“ onda opiusujem one dijelove koji nisu formirani, tako da je najbolji mogući opis onaj u Kur`nu „…OBLIKOVANO I NEOBLIKOVANO…“Jer, neki organi su tada već formirani, a drugi nisu.

Prof. Keatmoore kaže da je danas u embriologiji poznato nekoliko faza razvoja embriona, ali je veoma teško sve to razumjeti, jer su to prosto pobrojane

faze: faza1.faza 2. faza3…

Kur`an zasniva poređenje naoblicima embriona u različitim fazama, što je daleko superiornije i razumljivije od onoga dokle je došla današnja embriologija! Ako  bi neki naučnik objašnjavao embriologiju kao što je objašnjeno u Kur`nu, bilo bi mu potpuno lakše da objasni i razumije,za razliku od onoga ,kako to opisuje moderna nauka.

faza 1. faza 2. faza 3…

Kur`n kaže u suri Abese 80 ajet 19-20.

„Od kapi sjemena ga stvora pa mu  odredžuje ono što hoće,“„i put mu učini lahkim, „

Ljudi se uglavnom čude kako to beba može da prođe kroz prolaz koji je širok jedva jedva tri četiri prsta?!

Beba je kompletna, ima ruke i noge, pa kako je to moguče?Kur`an kaže da Allah s.w.t.a olakšava put!Mi danas znamo da sve počinje kada se posteljice otrgne i izgubi kontakt, a unutrašnje kontrakcije guraju bebu kroz kanal… Voda iz vodenjaka koja puca , pomaže bebi da sklizne kroz kanal, dok razni bebini pokreti podstiču njeno kretanje.

Zbog toga Kur`an kaže da Allah s.w.t.a čini put lahkim.Kur`an vam daje dokaze, opisuje vam različite stadijume embriona – KO je to mogao da opiše ove stvari?Kur`an vam postavlja pitanje:

PA ZAR NEĆETE VJEROVATI ?!

Zar nećete vjerovati u Časni Kur`an?!Kur`an kaže u suri Sedžda 32, ajet 9 :

„…On vam i sluh i vid i pameti daje -, a kako vi malo zahvaljujete“!

Ista poruka se ponavlja u suri Insan 76, ajet 2

„…činimo da on čuje i vidi.“

U današnje vrijeme došli smo do saznanja sa pravo čulo koje se razvije jeste čulo sluha.Kur`an spominje prvo SLUH , pa onda VID.

Do petog mjeseca trudnoće čulo sluha je kompletirano, a bebine oči su kompletne tek u sedmom mjesecu!

Zamislite !

Kur`an nas podučava redosljedu, prvo dolazi sluh pa onda vid.

„PA KOJU BLAGODAT GOSPODARA SVOGA PORIČETE???“ PA ZAR NEĆETE VJEROVATI ?! LA ILAHE ILLELLAH MUHAMMEDU RESULULLAH! NEMA BOŽANSTVA OSIM ALLAHA I MUHAMMED JE ALLAHOV POSLANIK!!!

Kako uljepšati brak savjetima Muhammeda a.s.?

Da li je moguće biti dobar suprug ili supruga bez praktične primjene onoga čemu nas je podučio Muhammed, s.a.v.s.? Složit ćete se svakako da nije.

Ovaj tekst je vezan upravo za nažalost zapostavljenu oblast, a to je uzimanje pouke i primjena savjeta Muhammeda, s.a.v.s., u bračnom životu vjernika i vjernica. Na kraju krajeva, brakom upotpunjujemo polovinu naše vjere i od njega u velikoj mjeri zavisi i naš položaj na budućem svijetu.

Savjet broj 1. – Neka vaš brak i djela budu samo radi Allahovog zadovoljstva

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Zaista se djela cijene samo prema namjerama i zaista će svaki čovjek dobiti samo ono što je naumio svojim djelom, pa ko bude hidžru učinio u ime Allaha i Njegova Poslanika, njegova hidžra je Allahu i Njegovu Poslaniku, a ko bude hidžru učinio radi materijalne dobiti, ili zbog žene da bi je oženio, njegova hidžra je za ono za šta ju je naumio.” Hadis bilježe imami Buhari i Muslim.

Ma koliko voljeli naše supružnike, ljubav prema Allahu i Poslaniku, s.a.v.s., ipak dolazi na prvom mjestu. Iz prethodno citiranog hadisa vezano za brak možemo uzeti slijedeće pouke:

–          U tekstu se spominje slučaj čovjeka koji je učinio hidžru iz Mekke u Medinu radi čega? Radi braka s ženom po imenu Ummu Kajs. Iz tog razloga je kasnije stekao i nadimak – Muhadžir Ummu Kajs. Kao što spominje Poslanik, s.a.v.s., čovjek dobije nagradu skladno onome što želi.

–          Čovjek ima nagradu SAMO za djela urađena iskreno u ime Allaha. Ukoliko želimo brak s nekom osobom, radi nje same ili radi bilo kojeg drugog ovozemaljskog razloga ili interesa, a ne radi Allaha, time lišavamo same sebe velikog dobra, slično čovjeku iz hadisa koji je učinio hidžru radi ženidbe.

–          Pogrešan nijjet već na početku braka može kasnije nagristi međusobnu vezu supružnika, jer sve što nije učinjeno u ime Allaha, ima „rok trajanja“.

–          Koliko puta pojedini muslimani i muslimanke prije braka kriju svoje pravo lice i predstavljaju se kao pobožna i čestita ljudska bića, da bi nakon stupanja u brak pokazali svoje pravo lice? Takvi i slični postupci ukazuje na pokvarenost njihovih nijjeta. Molimo Uzvišenog da popravi stanja svih muslimana.

–          Brak je djelo koje Uzvišeni voli i s kojim je zadovoljan. Stoga supružnici moraju očistiti svoja srca i nijjete i uskladiti svoja djela s sunnetom Poslanika, s.a.v.s, kako bi Onaj Koji ih je spojio u bračnu zajednicu – bio zadovoljan s njima.

                      Savjet broj 2. – Supružnici  jedni druge savjetuju i podržavaju

Poslanik s.a.v.s., kaže: “‘Vjera je savjet!‘ Rekoše: ‘Savjet o kome, Božiji Poslaniče?’ Reče: ‘Savjet o Allahu, Njegovoj Knjizi, Njegovom Poslaniku, vođama muslimana, i o ostalom muslimanskom puku!’” Hadis bilježi imam Muslim.

Neki savjeti koje možemo uzeti iz ovog hadisa su:

–          Ovaj hadis objašnjava stub porodičnog života. Na prvom mjestu, suprug i supruga moraju ŽIVJETI islam; dati prednost Allahu u svemu što rade. Supružnici su očistili nijjete i u brak stupili radi Milostivog; a nakon toga ŽIVE i trude se radi Njegovog zadovoljstva.

–          Supružnici čine „tim“; kroz život hode, trude se, planiraju. Oba supružnika iznose svoje prijedloge i mišljenja i rade radi zajedničkog dobra. Da bi sve funkcionisalo kako treba, potrebno je imati vođu koji sasluša sve prijedloge i nepristrasno donosi konačnu odluku.

–          Suprug nema apsolutan autoritet, već i supruga i djeca imaju pravo da ukažu na njegove greške i podstiču ga da bude bolji. Sličan tome je primjer o savjetovanju vladara muslimana koje i obični muslimani trebaju podsticati da budu bolji.

–          Prema supružnicima i djeci, kao i rodbini je potrebno biti ljubazan i iskren. Potrebno ih je savjetovati, kao što nas Poslanik, s.a.v.s. podučava. Moramo se međusobno podsticati na dobro i čuvati od zla.

–          Kao što moramo davati savjete, moramo naučiti da saslušamo i prihvatimo savjet drugih. Nemojmo gledati kao na slabost ako nekada pogriješimo i prihvatimo tuđe mišljenje.U tome leži snaga, a istinska slabost je okrenuti glavu.

–          Moramo željeti svojim supružnicima dobro. Nemojte se gledati kao neprijatelji. Nemojte jedni drugima štetu nanositi, bilo djelima ili riječima. Savjetujte se i podržavajte na putu dobra.

Samo zamislite kad bi svaki par samo primijenio pouke ovog hadisa na svoj život. Zar se ne bi drastično smanjio broj razvoda i popravio kvalitet ljudskih života?

Savjet 3. – „Zar nagrada za dobro učinjeno djelo može biti nešto drugo do dobro?! „

Kur'an, Er-Rahman, ajet 60.

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Zaista je Uzvišeni Allah čist i prima samo što je čisto. On je naredio vjernicima ono što je naredio poslanicima, rekavši: “O poslanici, dozvoljenim i lijepim jelima se hranite i dobra djela činite, jer Ja dobro znam što vi radite!“ Također je rekao: „O vjernici, jedite ukusna jela koja smo vam podarili i budite Allahu zahvalni, ta vi se samo Njemu klanjate!“ Zatim je spomenuo čovjeka koji nakon dugog puta, prašnjav i raščupan, diže ruke i moli: „O, Gospodaru, o Gospodaru!“, a hrani se od harama, pije od harama, oblači se od harama, i odgojen je na haramu. Kako da mu se Allah odazove!?“ Hadis bilježi imam Muslim.

Savjeti iz hadisa:

–          Kako siješ, tako ćeš i požnjeti, kao što nas uči Poslanik, s.a.v.s., ukoliko u tijelo unosimo haram hranu i piće, ne možemo očekivati ni dobar ishod od naših dova. A šta ako u brak unosite zlobu i mržnju, kako možete očekivati rahatluk i mir?

–          Brak  se jača s dobrim i lijepim djelima, pokornošću Allahu i ispunjavanjem islamskih propisa. Razara se nepokornošću Stvoritelju, kršenjem rodbinskih veza i narušavanjem prava supružnika.

–          Za virus razvoda i bračnih problema, antibiotik su lijepa riječ i dobra djela. Zar ne znamo za savjet Milostivog iz sure Fussilet: Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti dušmanin tvoj odjednom prisni prijatelj postati.“ Ako je takav slučaj s neprijateljem našim, kako je tek s nama najbližima?

Savjet broj 4. – “Od ljepote islama čovjeka je ostavljanje onoga što ga se ne tiče.” Hadis bilježe Tirmizi i Ibn Madže.

Savjeti iz hadisa:

–          Preokupacija s drugima i tuđima je danas nažalost normalna pojava i među vjernicima i vjernicama. „Zašto je on ovo, kako je ona onakva izašla, šta li oni rade, od čega žive“ – samo su neka od brojnih pitanja i stvari koje s nama nemaju nikakve veze, a koja jednostavno „moramo znati“.

–          Koliko se je samo brakova i porodica razrušilo zbog priča drugih o njima, zbog priča njih o drugima, zbog „petljanja“ svakoga i sviju u intimne bračne probleme i stvari? A većina tih stvari spadaju u kategoriju stvari „koje nas se ne tiču“.

–          Zar mislite da razmišljanje i govor o stvarima koja vas se ne tiču ne djeluje loše na iman; da su vaša srca ostala čista; da zbog tih riječi neće i drugi o vama tako pričati? Ono što dajete drugima, to se i vama vraća, upamtite.

–          Spriječite bolest ogovaranja i širenja „praznih priča“ da otruje vaše brakove. Nemojte pričati o drugima ružno, pa ni kad ste nasamo. Inače, uskoro ćete se iznenaditi da i drugi o vama pričaju baš kao i vi o njima; iza leđa i potajno.

–          Ako se posvađate sa supružnikom, nemojte to širiti okolo po „mahali“. To su vaše privatne stvari koje se ne tiču drugih ljudi. Sjetite se poruke ovog hadisa.

Piše: Nedim Botić

Akos.ba

 

Životne lekcije koje sam naučio iz Poslanikovog, a.s., života u Mekki

 Njegov život u Mekki

Njegov život 40 godina prije poslanstva.

Njegov život 12 godina nakon poslanstva.

Njegov život od 52 godine u Mekki.

Naučio sam da je u potpunosti živio u skladu sa svojim imenom Muhammed

On je osoba koja je najviše hvaljena/slavljena jučer, danas i sutra.

Njegovo ime nisu samo riječi, već ima i svoje značenje. Živio je prema njemu i zaslužio je da ga hvale svojim djelima. U kući, na bojnom polju, na poslu, sa starima, sa mladima, sa muslimanima i nemuslimanima njegova djela su bila vrijedna hvale.

Šta vaše ime znači? Po kome ste dobili ime? Da li živite shodno imenu?

Naučio sam da je bio siroče, ali nije bio sam

Teško je biti siroče… ali ako vaši voljeni i šira porodica pripomognu onda je mnogo lakše. Halima, Abdumutalib, Ebu Talib, Fatima bint Esed svi su pomogli i odigrali svoju ulogu. Ako želite da omekšate svoje srce, okružite se siročetom stavite svoju ruku na njegovu glavu s ljubavlju i milošću.

Naučio sam da je iskrenost najbolja politika…. i da sa sobom donosi samo dobro

Hatidža, r.a., je zaposlila Muhammeda, s.a.v.s., i bila je zadivljena njegovom iskrenošću. To što je dvaput udavana, starija i majka nije je spriječilo da predloži brak Muhammedu, s.a.v.s.. Bez sumnje da je Muhammed, s.a.v.s., bio zgodan i džentlmen, ali njegova iskrenost je ono što je nju zainteresovalo. Ta iskrenost mu je donijela poslovnu ženu kao suprugu, njezin dom kao njegov dom i 25 godina sreće.

Naučio sam ljubav

Brak Hatidže, r.a., i Muhammeda, s.a.v.s., je bio pun ljubavi… ali priča koja se isticala u pogledu ljubavi bila je Zejdova i Muhammedova. Zejd je prodat u roblje, a njegov otac i amidža su ga pratili i došli u Mekku. Zejd je izabrao da ostane s Muhammedom, s.a.v.s., umjesto da se vrati kući s porodociom. Ovo je bilo prije nego što je Objava o poslanstvu i počela…. Kolika li je Zejdova bila ljubav! Koje divljenje je morao imati! Ljudi su ga od tog dana zvali Zejd sin Muhammedov!

Naučio sam da je učenje zakon

Prva objava je počela s Uči!

Mi smo bili narod čitača koji je danas sveden na narod objavljivača. Idite kupite ili pozajmite knjigu, osjetite je i čitajte je!

Naučio sam da nam je potrebna i osama

Potrebno mi je vrijeme koje ću imati samo za sebe…. malo vremena za razmišljanje, introspekciju i promišljanje. Danas smo zauzetiji nego ikada ranije. Puno poruka, profila, računa, poslova, itd. Suludi ritam života nas pretvara u čudovišta.

On, s.a.v.s., je imao svoje vrijeme za razmišljanje i promišljanje, vjerovatno je to i radio na otvorenom kao pastir… dok je bio u pećini danima…dok je stajao u noćnom namazu… dok je sjedio nakon sabah-namaza do izlaska sunca.

Naučio sam da je porodica na prvom mjestu

On, s.a.v.s., je pozvao svoju porodicu na ručak i pozvao ih je u tevhid prije drugih. Prva koja je povjerovala u njega bila je njegova žena, Zejd odmah nakon nje, Ali koji je živo s njim bio je među prvima.

Svojim djelima on nas je podučio da je porodica na prvom mjestu .

Naučio sam da oni koji su intelekutalno prazni igraju prljavo

Budući da ne mogu svoje dokazati ili oprovrgnuti vas, pribjegavaju klevetama, optužbama, izrugivnju i fizičkom zlostavljanju. Nuhov narod mu je prijetio, Ibrahimov otac je uradio isto što su i Mekkanlije slijedile.

Klevete, optužbe, izrugivanje i fizičko zlostavljanje samo dodatno dokazuju slabost njihovog stava.

Naučio sam moć Kur’ana

Allahove riječi pokreću i utječu na ljude. Veliki broj ljudi je primio islam samo slušajući Kur’an, … Omer, Tufejl ibn Amr’ i drugi. Nemojte u davi zaboraviti moć Kur’ana.

Naučio sam da na kraju tunela uvijek postoji svjetlo. Uvijek postoji nada

Ebu Džehl je vrijeđao Muhammeda, s.a.v.s., … i neko je rekao to Hamzi, r.a., koji u to vrijeme nije bio musliman. Otrčao je do Ebu Džehla i udario ga je po licu: “Zar se smiješ rugati kad sam i ja njegove vjere.” Rekao mu je to, a zatim u potpunosti prihvatio islam.

Omer je uzeo svoju sablju i krenuo da ubije Muhammeda, s.a.v.s. Zastanite i razmislite o tome. Na kraju dana on je bio musliman.

Uvijek postoji nada. Bez obzira koliko ste se udaljili od Allaha uvijek postoji nada.

Naučio sam da islam zbližava srca

Dva medinska plemena Aus i Hazradž su generacijama bili u zavadi. Rat i sukobi su bili dio svakodnevnice, ali kada su primili islam njihova srca su se povezala i zbližila. Ako vaš islam lomi i dijeli više nego što zbližava srca, onda vam je hitno potrebna introspekcija.

Napisao: Bilal Ismail

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba

 

Kako se Poslanik, s.a.v.s., odnosio prema osobama sa posebnim potrebama?

Veliki broj ljudi govorio je o poslaniku Muhammedu, s.a.v.s., iz različitih perspektiva. Neki ga opisuju kao ratnika, idealnog supruga, dobrog vođu dok ga drugi opisuju kao pedofila i teroristu.

U ovom kratku tekstu, želio bih na jedinstven način pojasniti koliko je meni, kao pojedincu sa posebnim potrebama, važan poslanik Muhammed, s.a.v.s., kao i drugim muslimanima sa posebnim potrebama širom svijeta.

Za nas, poslanik Muhammed, s.a.v.s., je bio inicijator i branitelj prava osoba sa invaliditetom. Prije 1.400 godina, on je se postarao da osobe sa različitim sposobnostima budu zbrinute i da dobiju svoja prava i privilegije, uključujući i pravo na normalan život, baš kao i svi ostali.

Poslanik, s.a.v.s., je promijenio živote ljudi sa invaliditetom podučavajući društvo da ne postoje stigme ili loši stavovi prema onima sa poteškoćama u razvoju. On je naglasio da sami hendikep ne može utjecati na pojedince ukoliko je njihov iman jak. On je uvjeravao one sa tjelesnim poteškoćama da njihovi invaliditeti nisu kazna već su sredstvo da im grijesi budu oprošteni. Poslanik, s.a.v.s., je rekao da kada se svaki musliman suoči sa iskušenjima, čak da i ukoliko ga trn ubode, njihovi grijesi bit će oprošteni.

Poslanik, s.a.v.s., je sa osobama sa invaliditetom povećao samopoštovanje i izbrisao je njihovu tugu, jad i nedostatak samopouzdanja. Uvijek ih je podsjećao da “Allah ne gleda u vaša tijela ni u vaša lica, već On gleda u vaša srca“.

Poslanik, s.a.v.s., se zalagao za ljudska prava i ukinuo je diskriminaciju zbog invaliditeta koja je prevladavala u prijeislamskom dobru. On je, na primjer, imenovao jednog od svojih ashaba, Abdullaha ibn Umm Maktuma, koji je bio slijep, za mujezina i on je vodio grad Medinu kada bi Poslanik, s.a.v.s., putovao van grada.

Za Poslanika, s.a.v.s., Abdullahova sljepoća nije bila prepreka da obavlja svoje dužnosti. Kroz ovaj primjer, Poslanik, s.a.v.s., je naučio čovječanstvo da na osobe sa posebim potrebama ne treba gledati kao nesposobne i omalovažavati ih. Čak iako pojedine osobe imaju određene poteškoće one mogu biti sposobne da obavljaju određena dobra djela i da daju svoj doprinos zajednici.

Jedan od njegovih najboljih drugova bio je Džulejbib, deformiranog izgleda i niskog rasta. Dok su Džulejbiba izbjegavali, Poslanik, s.a.v.s., se sprijateljio s njim, brinuo se o njemu i podigao njegovo dostojanstvo. Njegova ljubav prema Džulejbibu je bila toliko velika da je Poslanik, s.a.v.s., čak rekao: „Ovaj čovjek je od mene, i ja sam od njega“.  Poslanikov, s.a.v.s., humani gest je bila snažna demonstracija načela inkluzije. To je bio dramatični čin zagovaranja, u riječima i dijelom, od strana vođe zajednice da obrazuje svoju zajednicu od značaju prihvatanja i prilagođavanja drugima zbog onoga što oni jesu kao i ukazivanja poštovanja osobama koje su možda drugi stavili na društvene margine.

Poslanik, s.a.v.s, je također udovoljavao potrebama osoba sa invaliditetom. Na primjer, osobe koje nisu mogle obavljati stojeći svakodnevne namaze  mogli su ih obavljati sjedeći, a ako nisi mogli ni to da učine,Poslanik, s.a.v.s., im je dozvolio da klanjaju dok leže. Poslanik, s.a.v.s., je također rekao da onaj ko uči Kur’an sa poteškoćama, muca ili zastajkuje će imati dvostruku nagradu onih koji izgovaraju savršeno.

Dok danas ljude sa posebnim potrebama često uzimaju kao predmet zabave, ismijavanja i sprdnje, Poslanik, s.a.v.s., je zabranio ljudima da se izruguju osobama sa posebnim potrebama. Njegov prijatelj Abdullah ibn Mes’ud, koji je također bio jedan od najboljih tumača Kur’ana, je bio slab čovjek sitne tjelesne građe.

Jednom se Ibn Mes’ud popeo na drvo a drugi ashabi su se smijali jer su Ibn Mes’udove noge bile jako mršave. Međutim, Poslanik, s.a.v.s., ih je zaustavio i rekao: “Zašto se smijete? Abdullahova noga je na Sudnjem danu na mizanu teža od brda Uhud!“ Poslanik, s.a.v.s., je želio naučiti ljude da se ne smiju niti ismijavaju jedne druge, naročito kada je riječ o fizičkom izgledu. On nas je podsjetio da muškarce i žene ne definiše njihov invaliditet, već njihova djela i doprinos zajednici.

Poslanik, s.a.v.s., je zaista moj izvor inspiracije da pomažem i da se borim za prava osoba sa poteškoćama. On je pozivao ljude da jedni s drugima prolaze kroz poteškoće. On je kazao da onaj ko otkloni poteškoću ljudi na ovom svijetu, Allah će ukloniti poteškoće od njega na onom svijetu. On je također pozvao cijelo društvo da slijedi njegove primjere brinući se o osobama sa posebnim potrebama.

Obećavajući da ‘vama su vaš život i pobjeda dati zbog onih koji su najslabiji među vama’.

Na ovaj način Poslanik, s.a.v.s, se ponašao prema onima sa teškoćama u razvoju. I to je razlog zbog čega se toliko puno divimo Poslaniku, s.a.v.s., i branimo njegovu časti i dostojanstvo.

Napisao: Muhammed Zulfikar Rahmet

Prijevod i obrada: IslamBosna.ba

 

Sedam štetnih posljedica bluda po čovjekovu vjeru i život

Jedan od najopasnijih grijeha po čovjekovu sreću, budućnost i uspjeh jeste blud ili zinaluk. Iz bluda proizilaze mnogi drugi grijesi i problemi, poput abortusa (čedomorstva), raspada porodica, erupcije nasilja, gubljenja časti, imetka i ponosa. Nažalost, nisu rijetki slučajevi i da ljubomorni muž ili žena u naletu ljubomore ubiju osobu koja ih je prevarila, ili da mladić ili djevojka izvrše samoubistvo zbog ‘ljubavnih’ problema.Muhammed, a.s., je rekao: „Najčešći razlog ulaska u Vatru bit će usta i spolni organ.“ U drugom hadisu koji govori o predznacima Sudnjeg dana, Muhammed, a.s., je rekao: „Među predznacima Sudnjeg dana jeste da će biti izuzeto znanje, a pojavit će se neznanje! Konzumirat će se alkohol, i raširit će se blud! Bit će manje ljudi, a više žena, tako da će na pedeset žena biti jedan čovjek.“ (Buhari i Muslim)U svom djelu „Bolest i lijek“, čuveni učenjak Ibnu-l-Kajjim nabraja mnogobrojne štetne posljedice bluda koje čovjek osjeti već na ovom svijetu.Među njima su:

– Blud privlači siromaštvo i skraćuje životni vijek. Blud privlači brigu, tugu i strah, i udaljava čovjeka od Allaha, dž.š.
– Blud okuplja sva zla svojstva kao što su pomanjkanje vjere, gubitak pobožnosti i ljudskosti i pomanjkanje (nestanak) ljubomore. Neceš naći bludnika koji se ustručava da učini bilo koji grijeh, da ispunjava ugovoreno, da je iskren u govoru, da održava prijateljstvo sa nekim i da je ljubomoran prema svojoj porodici.
– Blud biva uzrokom crnine i potamnjenosti lica i prekriva ga brigom i mrzovoljom što mogu primijetiti oni što ga gledaju. Blud dovodi do bolesti srca, ukoliko ga čak i ne ubije.
– Blud oduzima onome koji ga čini čistotu (ljepotu) kojom je Allah opisao čestite i kreposne robove, a zamjenjuje je pokvarenjaštvom (nečistoćom) s kojom je Allah opisao bludnike kao što kaže Uzvišeni: “Pokvarene žene su za pokvarene ljude, a pokvareni ljudi su za pokvarene žene, čestite žene su za čestite ljude, a čestiti ljudi su za čestite žene.” (Kur’an, En-Nur, 26.)

– Ljudi na bludnike gledaju okom nepovjerenja, i niko od njih nije siguran da neće narušiti čast baš njegove porodice (supruge ili kćeri).
– Bludnik osjeća tjeskobu i nemir u svojim prsima. Allah, dž.š., im daje suprotno od onoga što je bio naumio, a bio je naumio slast i užitak. Takav je slučaj sa svakim onim koji bude slasti i užitak tražio u onome što je Allah, dž.š., zabranio. Ono što je kod Allaha, može se dobiti samo pokornošću Njemu i nikada se nije dogodilo da grijeh (nepokornost) bude uzrokom dobra (blagostanja). Kada bi razvratnici (bludnici) znali koliko samo slasti, radosti, lijepog života, prostranosti prsa leži u čestitosti, shvatili bi da je to neuporedivo više od onoga što osjeća prilikom bludnog čina.
– Blud biva uzrokom gubljenja stida. Kada se čovjek navikne na činjenje grijeha, slijepo se pokoravajući svojoj strasti, dospijeva u stanje u kojem ne mari za tim što ljudi znaju ili vide njegove odvratne (pokvarene) postupke. Štaviše, počne govoriti ljudima ono što radi, hvalisati se pred njima.“

 

Za Akos.ba piše: Nedim Botić

Subscribe to this RSS feed