Duhovnost

Psihologija namaza: Ako želite da namaz ostavi pozitivni trag obavljajte ga u prvo vrijeme

Psihologija namaza: Prevencija od loših djela

Moralni aspekt namaza

Dalje, kako nam Kur’an kaže, namaz onemogućava radnju (i čuva od) loših djela.. Na koji način? Ukoliko se u vrijeme velikih promjena okrenemo Uzvišenom Gospodaru i na taj način ćemo izbjeći okrenutost vanjskom svijetu za koji smo nespremni i živčano labilni i napeti u toku tih promjena. Klanjanjem se ta eventualna labilnost i osjetljivost brišu i nestaju, čime čovjek nije predisponiran za sukobe, time što nije razdražljiv. Neurotičnom i frustriranom čovjeku “malo fali”, što bi narodski rekli. Eto kako namaz čuva od loših djela i događanja. Čovjek nije svjestan, ali u njemu zaista postoji potreba za datim namazom. I to u svakom čovjeku, bez razlike, ali je ljudi (tu potrebu) ne uviđaju. Zbog te dubine ili visine, odnosno duboko nesvjesnog, a za čovjeka korisnog, Kur’an i jeste posljednja Riječ, vrhunac u Objavljivanju. Kur’an i jeste došao da bi čovjeka usavršio u svim pitanjima, i da bi ga razvio.

Dakle, obavljajte namaz! Ako vi ne znate zbog čega vam je NAMAZ potreban Allah, dž.š., sigurno zna. Da vi ne biste radili nešto što za vas nema suvislosti, onda razmišljajte i pronađite taj duboki smisao namaza i odgovor na pitanje zašto u određeno vrijeme. Koliko dobronamjernosti u jednoj naredbi? Znajući za te koristi stoga nam je Milostivi i preporučio NAMAZ. Nema ništa korisnije nego namaz u svoje vrijeme. U to vrijeme on je najfunkcionalniji i svako dalje odlaganje slabi njegovu efikasnost i snagu, a za čovjeka predstavlja poteškoću. Stoga, nije nevažno hoćemo li klanjati podne na vrijeme ili ćemo čekati tek pred ikindiju da ga klanjamo.

Kudikamo djelotvorniji namaz je u tačno određeno vrijeme i o tome vjernik treba povesti računa, ukoliko nije u nekim neodloživim poslovima, da prvo klanja namaz, pa tek onda da nastavi. Neklanjanje namaza u njegovo određeno vrijeme, svodi malo po malo ovakvu jednu predivnu i korisnu vjersku aktivnost na formalnost. Ovoga se čuvajte braćo u vjeri.

Ako želite da namaz ostavi traga na vama, da ostavi svoj zapis na vašim licima i vašim srcima, onda ga obavljajte u njegovo određeno, pravo vrijeme. Obavljanjem namaza u pravo vrijeme zadovoljavate i sebe, tj. omogućavate njegov pozitivan odraz na sebe, a i Allaha, dž.š, Kome je zadovoljstvo vidjeti vas kako se u vrijeme velikih dnevnih promjena utječete Njemu.

Klanjanjem namaza poslije, obavljate samo dužnost prema Allahu dž.š., dok kod samoga sebe ne proizvodite navedene pozitivne pojave. Uključenost u namaz je od velikog značaja. Potpuno apliciranje namaza, ostavlja pozitivne efekte na datu osobu, dok onaj ko u njemu uzima formalno učešće, iz njega ne može izaći bolji. Ko iz njega ne izađe bolji, kao da ga nije ni klanjao, rekao je Muhammed, a.s. Stajanjem na namaz, čovjek zaista treba da se oslobodi vanjskih utjecaja i da se okrene samo Uzvišenom Stvoritelju.

Učešće u namazu (forma i suština)

Samo takav namaz će biti valjan. Ukoliko vjernik obavi jedan takav namaz, ranije navedene pozitivnosti će ga prožeti, dok će navedene negativne promjene proći kroz nas, ne ostavljajući nikakvog lošeg traga. Nakon takvog učešća u namazu, čovjek je ponovo pun energije, osjeća se kao da je veliki teret pao s njega i udešen je za nove životne zgode i nezgode, probleme i nedaće. I ovaj proces je cikličan tj. ponavlja se u vidu punjenja i pražnjenja, štednje i potrošnje, nedostatka (potrebe) i zadovoljenja, napetosti i smirenosti, nezadovoljstva i zadovoljstva, što je adekvatno samom životu i njegovim zakonitostima. Obzirom, da taj nepisani životni zakon i tempo to nameće, upravo je i ovo ponavljanje potrebno, jer se ova cikličnost pojavljuje i dešava u tom istom životu.

U ovome se sastoji odgovor na pitanje: “Zašto nam je namaz potreban i zašto ne završava, zašto se stalno ponavlja?” Svi gore navedni procesi se takođe smjenjuju i dok je čovjek živ ne prestaju.. Ako je namaz stub vjere, a vjera stub života, kao što smo već rekli na početku, onda zaključujemo, da je i namaz stub života. Ako smo došli do toga i ako je to tako, onda je u tom istom životu do samog njegovog kraja potreban namaz.

Podsjećamo da je upravo tako i Allah, dž.š., odredio i naredio. Od sedme godine života pa sve do smrti. Redovno i obavezno klanjanje namaza u njegovo tačno određeno vrijeme. Prvenstveno zbog nas samih.

Preuzeto iz knjige: Psihologija namaza

Autor: Elharun Selimović

 

Sedamnaest izvora bereketa za uspješan dan

Ako bismo tražili neku islamsku definiciju produktivnosti, ona bi se vjerovatno mogla sažeti u riječi bereket ili blagoslov. Biti sposoban postići što više s malo sredstava, napraviti puno stvari u kratkom vremenu, i proizvesti puno toga uz malo napora, zasigurno je jedna velika blagodat od Allaha (Subhananhu we Te’ala).

A ipak, bereket je u današnje vrijeme nekako postao izgubljeno blago; svi ga traže, ali čini se da ga niko ne nalazi! Stalno slušate ljude kako se žale na nedostatak bereketa u vremenu, nedostatak bereketa u snu, nedostatak bereketa u novcu te u svemu ostalom.

U ovom članku mi ćemo razriješiti taj misterij, inšaAllah: saznat ćemo šta je to bereket i gdje ga to možemo naći!

Šta je bereket?

Jedan poznati daija objašnjava ga na sljedeći način:

„Bereket podrazumijeva udio Božije dobrote u nečemu, pa ako se ona pojavi u nečemu malom, poveća ga. A ako se pojavi u nečemu velikom, koristi mu. A najveći plodovi bereketa u svim stvarima je koristiti taj bereket u pokornosti Allahu swt.

Izvori bereketa

Čvrsto vjerujem da bereket nije izgubljeno blago, prije bih rekao da nam je ono pred očima! To blago dostupno je i spremno da bude uručeno samo onome ko za njega radi. U nastavku sam napravio popis nekoliko izvora bereketa. Lista nije iscrpna, stoga je možete dopuniti u Vašim komentarima kako bismo svi razmijenili i proširili naše razumijevanje ovog velikog blaga.

1. Dobre namjere

Ako želiš da nešto  bude ispunjeno bereketom, imaj dobre namjere. Tačnije, pobrini se da tvoje djelo bude u ime Allaha swt. Kad ponovo pogledate definiciju bereketa, možete pretpostaviti da se bez namjere da ono što imamo ili radimo bude radi Allaha swt, Božija dobrota neće se naći u našim djelima. 1.Allah kaže u Kur’anu: A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, … (Sura Al-A’raf, 96. ajet). Također kaže u Kur’anu: …a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći i opskrbit će ga odakle se i ne nada. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet).

2. Pouzdanje u Allaha

Allah kaže u Kur’anu: …onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta. Allah će, zaista, ispuniti ono što je odlučio; Allah je svemu već rok odredio. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet)

Rekao je Poslanik a.s.: Omer ibn el-Hattab, neka je Allah zadovoljan njime, veli: “ Čuo sam kako je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem,  rekao: “ Kada bi ste se svi oslonili na Allaha onako kako treba da se oslonite, On bi za vas uistinu osigurao opskrbu kao što to čini za ptice, koje se ujutro probude gladne, a vraćaju se site u sumrak. (Ahmad, An-Nasa’l, Ibn Madžah, at-Tirmizi)

3. Učenje Kur’ana

Ovo je izvor bereketa! Ali, subhanAllah, mi tako se tako rijetko s njega napajamo! Allah kaže u Kur’anu: A ova Knjiga, koju objavljujemo, blagoslovljena je, ona potvrđuje onu prije nje da opominješ Mekku i ostali svijet. A oni koji u onaj svijet vjeruju – vjeruju i u nju i o molitvama svojim brigu brinu.

Dakle, čitajte Kur’an, te posmatrajte kako Allahove blagodati i blagoslovi ulaze u vaš život. Što se smo dalje od Knjige upute, to će manje bereketa biti u našim životima.

4. Izgovaranje Bismille

Izgovaranjem Bismille prije svakog posla, vi zazivate Allahovo ime na tu aktivnost; ne samo da će se na aktivnost spustiti bereket nego ni Šejtan neće moći u njoj uzeti učešća! Tako uvijek recite „Bismillah“ prije svega što radite! Tako lako zaboravljamo reći „Bismillah“. Ponekad smo toliko naviknuti da je izgovaramo da se ne možemo ni sjetiti jesmo li je izgovorili ili ne! Pokušaj biti svjestan izgovaranja „Bismillah“ te pokušaj razumjeti šta izgovaraš prije onoga što činiš.

5. Jesti s ljudima

Ovo je poznato svakom ko ima iskustva s pozivanjem gostiju u svoju kuću. Ma koliko ti se činilo malo hrane koju iznosiš pred goste, uvijek je više nego dovoljno! (Napomena: ovo nije izgovor da loše dočekate goste, zapravo, mi bismo trebali slijediti sunnet našeg poslanika Ibrahima a.s., koji je za meleke koji su ga posjećivali pripremio veliku gozbu.) Ono o čemu ja govorim je bereket do kojeg dolazi kad se jede zajedno, a što potvrđuje hadis Poslanika Muhammeda a.s., koji je rekao: Jedite zajedno i nemojte se dijeliti jer je blagoslov (bereket) u zajednici… A u drugom hadisu kaže: Ko ima hrane za dvojicu, neka kući povede i trećeg, a ko ima hrane za četvericu, neka povede petog ili šestog. (Buhari, svezak 4. knjiga 56. broj 781)

6. Iskrenost u trgovini

Ovo je za sve vas poslovne ljude (uključujući one na eBay-u). Ne smijemo pretpostaviti da će laganje i varanje ljudi učiniti posao unosnim. Naprotiv, bereket će nestati iz vaše trgovine. Poslanik Muhammed a.s. kaže: Kupac i prodavač imaju slobodu izbora dok se ne rastanu, pa ako budu iskreni i ispolje stvarno stanje (robe), bit će im bereket u pazaru, a kao zataje i slažu, onda će im nestati bereketa u onome što su pazarili.

Da, teško je biti iskren kad pokušavaš nešto prodati, ali vjerujte mi, isplati se.

7. Dova

Zamoli Allaha za bereket! Ako obratiš pažnju na neke dove Poslanika Muhammeda a.s., primijetit ćeš da je Poslanik a.s. upućivao dove za bereket. Mi uvijek kažemo: „Da te Allah blagoslovi!“ Pa, pogodite što! To je izvor bereketa. Isto tako, kad budete pozvani u nečiju kuću, Poslanik Muhammed a.s. nas je savjetovao da uputimo sljedeću dovu za svog domaćina: Allahu, blagoslovi im ono čime si ih opskrbio, oprosti im i smiluj im se.

8. Halal zarada/novac

Poslanik Muhammed a.s. je rekao: O ljudi, Allah je dobar i zato On i prima samo dobro.

(Učenjaci kažu da se ovo odnosi na halal zaradu i njenu važnost.)

Jedan učenjak je također rekao za onog koji jede haram, da će njegovi udovi biti neposlušni Allahu, htio on to ili ne htio, i da će kod onog koji jede halal hranu i traži halal zaradu, udovi mu isto činiti dobro i da će im biti data dozvola da traže ono što je dobro.

Ovaj koncept udova koji su blagoslovljeni i osposobljeni da čine dobro uistinu je blagodat i bereket koji bismo svi trebali tražiti. Podsjeća me na priču o starom čovjeku koji je preskakao veliku razdaljinu koju ni mladići nisu bili kadri preskočiti. Na pitanje mladića kako to postiže, starac je odgovorio: „To su naši udovi: štitili ih smo ih od činjenja grijeha kad smo bili mladi pa ih je Allah za nas očuvao kada smo ostarili.“

9. Slijeđenje sunneta Poslanika Muhammeda a.s. u svemu

Rekao sam to prije i ponovo ću to reći: Najproduktivniji čovjek u historiji čovječanstva je naš dragi poslanik Muhammed s.a.v.s. Dakle, jednostavno slijeđenjem njegovog načina života i njegovih postupaka o kojima tako često slušamo, zadobijamo veliki izvor bereketa.

Neki od ovih sunneta uključuju: ustati na sehur, jesti desnom rukom s kraja posude, otići na bajram-namaz, oblizati prste nakon obroka, spavati na desnoj strani, koristiti misvak (četkicu) i još mnogo toga. Obrati pažnju na ove sunnete i slijedi ih jer imitiranje života najblagoslovljenijeg čovjeka na Zemlji zasigurno je izvor bereketa.

10. Klanjanje istihare

Klanjanje istihare u svim pitanjima, prepuštanje ishoda Allahu swt. kao i prihvatanje Njegove odluke veliki su izvori bereketa. Poslanik Muhammed s.a.v.s nas je u sljedećem hadisu podučio ovoj lijepoj dovi koja nam pomaže u donošenju odluka i sprečava da se kajemo za izbore koje pravimo: Od Džabira ibn ‘Abdullaha se prenosi da je rekao: „Allahov Poslanik, s.a.v.s, podučavao nas je da obavljamo istihara-namaz u svakoj prilici, kao sto nas je podučavao nekoj suri iz Kur’ana. Govorio je: “Kada neko od vas hoće uraditi (neki posao), neka mimo farzaklanja dva rekata, a zatim neka kaže: „Allahu moj, molim Te da mi daš rješenje iz Tvog sveobuhvatnog znanja, i od Tebe tražim pomoć da me pomogneš Tvojom snagom, i molim Te da mi podariš iz Tvoje velike dobrote. Ti si svemoćan, a ja snage nemam, Ti sve znaš, a ja ne znam. Ti jedini poznaješ skriveno. Allahu moj, ako je ovo što želim uraditi dobro po mene, moju vjeru i moj život i moju smrt, onda mi odredi da to uradim, i to mi olakšaj i podari mi bereket u tome. A ako je ovo što želim uraditi loše po mene, po moju vjeru, život i smrt, onda to otkloni od mene i odredi mi da se desi bolje od toga, bez obzira šta to bilo, i učini da budem zadovoljan.”

Onaj ko traži uputu od svog Stvoritelja i savjetuje se sa braćom u vjeri a zatim ostane čvrst u svojoj odluci neće osjetiti kajanje, kao što Allah swt. kaže:  „…i u svemu se savjetuj s njima. A kad se na nešto čvrsto odlučiš, tad se na Allaha osloni! Allah, zbilja, voli one koji se na Njega oslone“ (Kur’an 3:159)

11Zahvaljivanje Allahu dž.š u izobilju

Allah kaže u Kur’anu: „Ako budete zahvalni, Ja ću vam sigurno još više dati“. Jedan učenjak mi je jednom rekao da ako se ovaj ajet bolje pogleda, arapska riječ koja se koristi za potvrdu da će Allah swt. dati još više osobi koja Mu zahvaljuje je zapravo u obliku zakletve – “La azidannakum”. Tako Allah obećava osobi koja Mu zahvaljuje povećanje dobrostanja i bereketa, a Allah ne krši svoja obećanja.

12. Sadaka

U hadis kudsiju, Allah kaže: „Udijeli, o sine Ademov, pa ću i Ja tebi udijeliti.”.

Svaki put kada ste bez dinara ili osjećate da se bereket izgubio iz vašeg života i da ga je hitno potrebno vratiti, najbrži način stjecanja bereketa u životu može biti udjeljivanjem sadake. Na primjer, recimo da je bereket uklonjen iz vašeg života zbog grijeha koji ste počinili: sadaka briše vaše grijehe, povećava dobra djela i izvor je bereketa.

Ne mogu vam opisati trenutan osjećaj zadovoljstva pri davanju sadake ni bereket koji je prati. Probajte to ODMAH!

13Učvršćivanje rodbinskih veza

Prenosi Ebu Hurejre, da je Poslanik, s.a.v.s rekao: “Uzvišeni Allah je stvorio stvorenja, a kada je završio, ustala je rodbinska veza i rekla: ‘Ustala sam tražeći od Tebe zaštitu od kidanja rodbinskih veza.’ Uzvišeni Allah joj reče: ‘Hoćeš li biti zadovoljna ako budem čuvao i pazio onoga ko tebe bude čuvao i pazio, a odbacim onoga ko tebe ne pazi i ne održava?’ Rekla je: ‘Da, bit ću zadovoljna, Gospodaru moj’. Reče: ‘To tebi pripada!’”  Ebu Hurejre dodaje: „Ako želite, možete učiti ajet: “Zar i vi ne biste, kad biste se vlasti dočepali, nered na zemlji činili i rodbinske veze kidali!” (Buhari, svezak 6, knjiga 60, broj 354.)

14. Rano buđenje

Poslanik Muhammed s.a.v.s je rekao: „Allahu, podari bereket mome ummetu u ranim jutarnjim satima!” (Ahmed).

Ovaj hadis je bio ono što me potaknulo na izradu stranice ProductiveMuslim.com! Takvi dragulji produktivnosti su izvori bereketa koje bismo trebali pronaći da bismo naše živote učinili produktivnijim. Rano buđenje je tako važan korak ka tome da dobijemo bereket i da se osjećamo dobro tokom cijelog dana.

Pokušajte ustati na noćni namaz a onda raditi u satima prije sabah-namaza. Ako ne možete, onda bar ustanite na sabah-namaz i ostanite budni sve do izlaska sunca prije nego što se vratite na spavanje. Ti sati su puni bereketa. Ako ste u mogućnosti ići na posao u tim satima, učinite to, obavit ćete puno više posla nego za cijeli jedan dan.

15. Brak

Allah kaže u Kur’anu: „I udajite i ženite svoje neudate i neoženjene, i čestite robove i robinje svoje! Ako budu siromasi, Allah će ih obogatiti iz dobrote Svoje. Allah je beskrajni dobročinitelj i zna sve.“ (Kur’an 24:32)

16. Namaz

Allah kaže u Kur’anu: „Naredi porodici svojoj namaz i u tome budi ustrajan. Od tebe opskrbu ne tražimo, Mi tebe opskrbljujemo, a sretan kraj bogobojaznima pripada.“

Da bismo dodatno ilustrirali svrhu namaza, pokušaj zamisliti svoj život bez tog velikog ibadeta.  Odakle bi bereket dolazio? Sve one koji su još uvijek neodlučni u pogledu namaza molim da se vrate na Pravi put, to je vaš spas za konačno odredište u budućnosti i svakodnevna hrana za vašu dušu.

17. Traženje oprosta od Allaha dž.š.

Poslanik s.a.v.s je rekao: “Ko bude ustrajan u traženju oprosta od Allaha , Allah će ga rasteretit svake brige, naći će mu izlaz iz svake nevolje i opskrbit će ga odakle se i ne nada.“

Nadam se da ovo obuhvata veći dio izvora bereketa, ali kao što sam rekao prije, to nije detaljan popis. Molim vas da dodate svoje izvore i preporučite još savjeta da ih možemo podijeliti.

Piše: Mohammed Faris 

Prijevod: Akos.ba

Kur'anska kazivanja: Ejjubovo vrelo

Piše: Nezir Halilović, prof.

Onaj ko nema samopouzdanja i vjere, narodski rečeno, džaba mu sva ljekovita vrela i izvori, međutim, mi u ovom radu želimo da krenemo u potragu za pravim pravcatim i ujedno najljekovitijim vrelom koje postoji na dunjaluku, jer su njegovom vodom od Ejjuba, a.s., otklonjene sve dunjalučke bolesti i iskušenja koja su ga morila do tog trena. Pa hajdemo u potragu…

Ejjub, a.s., u Kur'anu

Ejjub, a.s., se u Allahovom časnom Govoru spominje u tri navrata. Uzvišeni kaže: Mi objavljujemo tebi kao što smo objavljivali Nuhu i vjerovjesnicima poslije njega, a objavili smo i Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, i Jakubu i unucima, i Isau, i Ejjubu (En-Nisa, 163.) I Ejjubu se, kada je Gospodaru svome zavapio: “Mene je nevolja snašla, a Ti si od milostivih najmilostiviji!” – odazvasmo i nevolju mu, koja ga je morila, otklonismo i vratismo mu, milošću Našom, čeljad njegovu i uz njih još toliko i da bude pouka onima koji se Nama klanjaju. (El-Enbija, 83.-84.) I sjeti se roba Našeg Ejjuba kada je Gospodaru svome zavapio: “Šejtan me na zlo navraća i misli lažne mi uliva!” “Udri nogom o zemlju – eto hladne vode za kupanje i piće!” – i Mi smo mu iz milosti Naše čeljad njegovu darovali i još toliko uz njih, da bude pouka za one koji imaju pameti – “I uzmi rukom svojom snop i njime udari, samo zakletvu ne prekrši!” Mi smo znali da je on izdržljiv; divan je rob on bio i mnogo se kajao! (Sad, 41.-44.)

Ko je Ejjub, a.s.

Ibn Ishak kaže da je on bio Bizantijac i da vodi porijeklo od El-Ajsa, sina Ishaka, a.s. Ibn Asakir kaže da je Ejjubova majka bila Lutova, a.s., kćerka i da mu je otac bio jedan od onih koji su povjerovali kada je Ibrahim, a.s., bačen u vatru. Skoro svi istraživači rodoslova slažu se da on vodi porijeklo od Ibrahima, a.s., i to je najpoznatije mišljenje. Učenjaci kažu: “Ejjub je bio bogat i posjedovao je sve oblike i vrste imetka: krupnu i sitnu stoku, robove i velike površine zemlje u Es-Senijjetu, tj. Havranu (oblast koja se nalazi južno od Damaska).” O tome El-Vakidi kaže: “Allah, dž.š., ga je počastio vjerovjesništvom i podario mu basnoslovno bogatstvo u najrazličitijim vrstama imetka i djeci, a on je neprekidno zahvaljivao Uzvišenom Gospodaru svjetova na blagodatima i stalno je nalagao iskreno obožavanje Allaha. Bio je samilostan i dobročinitelj, pa ipak priznavala su ga za vjerovjesnika samo tri čovjeka. Ibn Asakir navodi da je cio taj kraj bio njegov i da je imao puno djece i čeljadi. Zatim je svega toga lišen, pa je iskušan najrazličitijim nevoljama i bolestima na svom tijelu, od kojih su mu samo srce i jezik ostali zdravi, a kojima je neprekidno činio zikr Allahu. Ibn Mes'ud navodi da mu je umrlo sedmero muške i sedmero ženske djece.

U pogledu razloga iskušenja koja su ga snašla ulema navodi više različitih predaja. Tako jedni kažu da mu je mazlum (čovjek kome je učinjena nepravda) zatražio pomoć a on mu je nije pružio, drugi kažu da je jednog dana ugostio ljude ali je odbio primiti jednog siromaha, pa je zbog toga iskušan, a Allah najbolje zna šta je istina.

Pored svih bolesti i iskušenja on je saburao, uzdao se u Allaha i činio mu zikr danju i noću, jutrom i večeri. Njegova bolest je potrajala toliko dugo da su ga napustili i najbolji prijatelji i najbliži rođaci, pa je izveden iz svoga grada i ostavljen na jednom smetljištu. Svijet ga je prestao obilaziti, tako da nije niko ostao ko bi saosjećao s njim i pomagao mu osim njegove žene, koja je pazila na svoje obaveze prema njemu i sjećala se kako je on prije toga bio prema njoj dobar i milostiv. Ona ga je obilazila, pazila i pomagala mu sve što mu je trebalo, pa čak i u obavljanju fiziološke potrebe. Međutim, u tim neprilikama i njeno stanje se pogoršalo, ponestalo im je novca, tako da je i sama morala služiti svijetu da bi nešto zaradila, kako bi ga mogla nahraniti i pružiti mu šta zatreba! O njegovoj bolesti Mudžahid je rekao: “Ejjub, a.s., je prvi čovjek koji je obolio od kozica (boginja).” O tome koliko dugo su njegove muke trajale bilježi se više različitih mišljenja. Tako Vehb smatra da je njegovo iskušenje trajalo tačno tri godine. Enes kaže: “Njegovo iskušenje je trajalo sedam godina i nekoliko mjeseci. Bačen je na smetljište Izraelćana, gdje su mu tijelo napadali razni insekti sve dok ga nije Allah izliječio, obilato nagradio i pohvalio.” Humejd smatra da je iskušavan punih osamnaest godina. Es-Sudejj kaže: “Meso je otpadalo sa njega, tako da su od tijela ostajale samo kosti i živci. Žena mu je donosila pepeo i posipala ispod njega. Kada joj je dodijalo, rekla mu je: “Ejjube, kada bi zamolio svoga Gospodara sigurno bi te izliječio.” Na to je on odgovorio: “Uživao sam u zdravlju sedamdeset godina, pa zar je puno da sedamdeset godina osaburim radi Allaha?” Ona se zabrinula zbog ovakvog odgovora jer je morala služiti svijetu za naknadu i tako hraniti Ejjuba, a.s., a znajući da je ona Ejjubova žena i bojeći se da na njih ne prenese bolest jer ga je obilazila i s njim dolazila u kontakt, svijet joj više nije davao nikakva posla. Kada više ni kod koga nije nalazila posla, kćerki jednog bogataša prodala je svoju pletenicu za veću količinu kvalitetne hrane. Kada ju je donijela Ejjubu, upitao ju je: “Odakle ti ovo?” Na što mu je ona, sakrivši istinu, odgovorila: “To sam dobila služeći ljudima.” Ni sutradan nije mogla naći posla pa je i drugu pletenicu prodala za hranu, i ponovo Ejjubu nije htjela reći istinu. Međutim, on se zakleo da neće jesti hranu sve dok mu ne kaže odakle joj hrana. Ona je tada skinula pokrivač sa svoje glave, pa je on, vidjevši njenu glavu bez kose, uputio dovu Gospodaru svjetova: “Mene je nevolja snašla, a Ti si od milostivih najmilostiviji!”

Osamnaest godina kušnje

Ibn Ebi Hatim i Ibn Džerir navode predaju da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Iskušenje Allahovog vjerovjesnika Ejjuba trajalo je osamnaest godina, pa su ga svi, i bliži i dalji, napustili, osim dvojice, njemu najdraže braće, koji su ga obilazili i tješili. Jednom prilikom jedan je drugom rekao: “Znaš, mora da je Ejjub, tako mi Allaha, učinio nekakav grijeh, kakav niko na svijetu nije učinio!” Drugi je rekao: “A šta bi to moglo biti?” Onaj prvi reče: “Evo već je osamnaest godina kako mu se Allah nije smilovao i muku mu otklonio.” Kad su ponovo došli, on se nije mogao strpiti a da ga ne upita za to, na što mu je Ejjub rekao: “Ne znam o čemu govoriš, i šta bi moglo biti, osim što Allah zna da sam jednom naišao pored dvojice ljudi koji su se prepirali zaklinjući se Allahom, pa sam, čim sam stigao kući, zamolio Allaha da im oprosti, u želji da se spominje samo tamo gdje treba.” Kad bi izlazio da obavlja nuždu, njegova žena bi ga izvodila i dizala za ruku i vraćala natrag. Jednog dana ona je zakasnila, pa je Allah objavio Ejjubu na mjestu gdje je bio: “Udri nogom o zemlju – eto hladne vode za kupanje i piće!” Kada je konačno došla, ugledala ga je kako joj prilazi zdrav i ljepši nego što je bio, nakon što je Allah od njega sve bolesti otklonio. Ugledavši ga, upitala je: “Allah te blagoslovio, jesi li gdje vidio bolesnog Allahovog vjerovjesnika? Tako mi Allaha Koji je moćan da to uradi, nikada nisam vidjela sličnijeg čovjeka njemu dok je bio zdrav od tebe.” A on joj odgovori: “Pa to sam ja!”

Ibn Abbas kaže: “Allah mu je opet dao isto bogatstvo i djecu, i uz njih još toliko i više.” Vehb o tome kaže: “Allah mu je tada objavio: ‘Vratio sam ti tvoju porodicu i bogatstvo i još jednom toliko. Okupaj se ovom vodom, jer ti je u njoj lijek! Zakolji kurban za svoje prijatelje i za njih traži oprost, jer su o tebe kod Mene ogriješili.'” Pored toga, Ibn Ebi Hatim bilježi od Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Kada je Allah izliječio Ejjuba obasuo ga je zlatnim skakavcima, pa ih je on počeo kupiti i trpati u svoju odjeću. Tada mu je bilo rečeno: ‘Zar se nisi zasitio?’, a on je odgovorio: ‘Gospodaru moj, a ko će se zasititi Tvoje milosti?”’ (Ahmed, Musned, 2/511.) Ahmed također bilježi hadis da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Dok se Ejjub kupao go, pred njega je palo jato zlatnih skakavaca. Ejjub ih je počeo trpati u svoju odjeću, pa ga je Uzvišeni Gospodar zovnuo: ‘Ejjube, zar ti to što vidiš nisam bio učinio nepotrebnim?’, a on je odgovorio: ‘Jesi, moj Gospodaru, ali mi je potreban Tvoj bereket.'” (Buharija, Sahih, 5/20-60.)

Ljekovita vrela

Uzvišeni Allah u Svom časnom Govoru kaže Ejjubu, a.s.: Udari svojom nogom (Sad, 42.), tj. udari nogom o zemlju. On je uradio što mu je bilo naređeno, pa je Allah dao da provri izvor hladne vode. U predanju se navodi da mu je Uzvišeni Allah poslao Džibrila, a.s., kada je udario nogom u zemlju pa se pojavio izvor. Zatim je šakom zagrabio gutljaj vode i popio je pa su sa njega spale sve manifestacije bolesti, zatim je zaronio u vodu i odmah mu se regeneriralo tijelo i pojavilo meso i koža. Drugi navode da mu je prvo naređeno da se njome okupa i da je pije, pa je Allah od njega otklonio bol, teškoću, patnju i bolest koja mu je bila i spolja i unutar tijela. Neka ulema, pak, kaže da je Uzvišeni dao pa su izbila dva vrela, jedno toplo, termalno, kojim se okupao, pa su sa njega spale vanjske bolesti i drugo hladno iz kojeg se napio pa mu je izliječen stomak i unutarnje bolesti. (Bejdavi, Tefsir, 5/49.) Katade je rekao: “Radi se o dva vrela u Šamu, nalaze se u mjestu koje se zove El-Džabija…” Isto navode i Hasan i Mukatil. (Kurtubi, 15/211.)

Nakon toga Allah mu je dao i vanjsko i unutarnje zdravlje, izuzetnu ljepotu i veliko bogatstvo. Allah mu je čak i porodicu povratio. Stoga islamska ulema kaže: “Ko god bude stavljen na iskušenje u tijelu, imetku ili djeci ima pouku u primjeru Allahovog vjerovjesnika Ejjuba, kojeg je Allah iskušao sa još većom kušnjom, pa je osaburio i nadao se nagradi od Allaha dok mu On nije otklonio iskušenja.” Ibn Abbas je rekao da je Uzvišeni Allah Ejjubovoj ženi povratio mladost i produžio život, pa je Ejjubu rodila još dvadeset šestero muške djece. Ejjub je nakon toga živio u zemlji bizantijskoj u čistoj vjeri islamu. Nakon njega ljudi su iskrivili Ibrahimovu vjeru. Ulema kaže da se mjesto u kojem je živio Ejjub, a.s., zvalo El-Besne i da se ono nalazi na potezu između Damaska i Ezreata. (Mu'džemul-buldan, 1/338.)

Ovo kazivanje o ljekovitim vrelima našlo je svoju konkretnu potvrdu i u vrijeme Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Naime, navodi se da je u Medini postojao izvor Bida'ah koji se nalazi u naselju Benu Saide i navodi se da, kada bi neko od ashaba obolio, dolazio bi do tog vrela govoreći: “Okupajte me ovom vodom!” Pa kada bi ga okupali, čovjek bi ozdravio i odlazio sa tog mjesta podmlađen.” Esma, kćerka Ebu Bekrova, r.a., govorila je: “Mi bismo bolesne kupali tom vodom tri dana, nakon čega bi bili izliječeni.” (Mu'džemul-buldan, 1/443.)

Mudžahid prenosi iskaz da će Allah na Sudnjem danu Sulejmana, a.s., uzeti kao dokaz protiv bogataša, Jusufa, a.s., kao dokaz protiv bludnika, a Ejjuba kao dokaz protiv onih koji su imali iskušenja.

 

Rizk, nafaka i Allahova milost

Izbor hadisa

  • Uistinu, nafaka traži čovjeka više nego što ga traži smrt.
  • Džibril mi je u srce stavio (poruku) da niko neće umrijeti dok ne ispuni rok svoga življenja i ne iscrpi svoju nafaku. Pa, bojte se Allaha i nafaku na dozvoljen način tražite. Nemojte da vas zastoj nafake navede da je tražite grijehom (haramom), budući da se ono što je od Allaha ne može dobiti osim pokornošću Njemu.
  • Zaista sit čovjek, koji Allahu zahvaljuje na Njegovim blagodatima, ima istu nagradu kao i onaj koji strpljivo posti.
  • Allah oprašta mojim sljedbenicima ono što im na um dođe da učine (od grijeha) – ako (sve dok) to ne izgovore ili ne urade.
  • Allah voli da se koriste Njegove povlastice (u šerijatskim propisima) kao što prezire da se radi ono što je zabranjeno (što je grijeh).
  • Allah oprašta mojim sljedbenicima ono što im šejtan prišaptava u srca njihova i ono na što budu primorani, dok god to ne izvrše ili ne izgovore.
  • Uzvišeni Allah voli da mome ummetu (mojim sljedbenicima) olakša obavljanje vjerskih dužnosti i obaveza, a nije Mu drago da budu preopterećeni (te da im postane teško vršiti propisane dužnosti).
  • Oni koji dobro čine na dunjaluku, bit će dobročinitelji i na budućem svijetu, a oni koji čine ružna djela, bit će takvi (činit će ih) i na ahiretu.
  • Onima koji su milostivi, smilovat će se Allah Svemilosni i Uzvišeni. Budite milostivi prema onima koji su na Zemlji, pa će se i vama smilovati Onaj koji je na nebesima.
  • Neka se Allah smiluje čovjeku koji je velikodušan (u svakoj prilici): kada kupuje, kada prodaje i kada potražuje svoj hakk (svoje pravo, dug i sl.).
  • Neka se Allah smiluje čovjeku koji, kad govori, govori ono što je dobro pa bude nagrađen, ili se suzdrži od ružnih riječi pa bude spašen.
  • Kada je Allah, dž.š., stvorio svijet, upisao je u Svoju knjigu, a ona je kod Njega, iznad Arša: „Zaista je Moja milost nadvladala (pretekla) Moju srdžbu.“
  • Kada bi čovjek bježao od nafake kao što bježi od smrti, ona bi ga sustizala kao što ga smrt sustigne.
  • Ko želi da mu se nafaka proširi i vijek produži, neka održava dobre odnose sa svojom rodbinom.
  • Mojim sljedbenicima je oprošteno ono što učine greškom (nenamjerno), u zaboravu i ono na što budu prisiljeni.

Izvor: Ovako je govorio Resulullah, Sujutijeva zbirka hadisa – sahih i hasen

Priredio: Salih ef. Indžić

Za Akos.ba pripremila: Fahreta Vreva

Koja je mudrost klanjanja istihara – namaza?

Mudrost propisivanja istihara – namaza je u tome da se čovjek povinuje Allahovoj, dž.š., odredbi, da izađe iz domena oslanjanja na svoju snagu i moć, da traži utočište samo kod Njega Uzvišenog, kako bi objedinio dobro ovoga i budućeg svijeta.” (Fethui-Bari. 11/189.)

Ibnul-kajjim, da mu se Allah Uzvišeni smiluje, veli: “On Uzvišeni, kako je znan i mudar u izboru Svojih stvorenja i upućivanju na stranputicu onih među njima koje je na stranputicu uputio, On je isto tako znan i mudar u pogledu Svojih naredbi i propisa koji sadrže u sebi pohvalne završetke i uzvišene ciljeve. Uzvišeni Allah veli: ”Propisuje vam se borba, mada vam nije po volji! Ne volite nešto, a ono može biti dobro za vas; nešto volite, a ono ispadne zlo po vas. Allah zna, a vi ne znate.” (EI-Bekara, 216.)

Uzvišeni je objasnio da On zna kakvo dobro i korist za njih sadrži ono što im je naredio i da je dolično da im to On odabere i naredi. Oni to možda ne vole ili zbog neznanja, ili zbog toga što zbog svoje prirode to ne vole. U pitanju je Njegovo znanje o posljedicama Njegove odredbe, što oni ne znaju i Njegovo znanje u pogledu odabira Svojih stvorenja, a što oni, također, ne znaju. Ovaj ajet bodri na pridržavanje Allahove odredbe, pa makar to bilo duši teško, i na zadovoljstvo njegovom odredbom, pa makar to duše ne voljele, kako to stoji u hadisu o istihara – namazu: “Allahu, ja tražim za sebe što je dobro, s Tvojim znanjem, i molim Te da mi daš Svojom moći i molim Te da mi daš od Svoje velike blagodati! Ti zaista, sve možeš, a ja ne mogu! Ti sve znaš, a ja ne znam i Ti si poznavalac tajni! Allahu, ako je ovaj posao koristan za mene, moju vjeru, život, i svršetak (ahiret) ( ili je rekao: “…u mojoj bliskoj i dalekoj budućnosti”), Ti mi ga odredi (propiši) i olakšaj, a zatim mi daj berićet (blagodat) u njemu. A ako je ovaj posao zlo za mene, moju vjeru, život, i svršetak (ahiret) ( ili je rekao: “…u mojoj bliskoj i dalekoj budućnosti”), Ti ga od mene otkloni i udalji me od njega i odredi (propiši) mi dobro, ma gdje se ono nalazilo, zatim mi daj da s njim budem zadovoljan.”

Pošto je čovjeku potrebno znanje da bi radio ono što je dobro i korisno za njega u životu na dunjaluku i na budućem svijetu, pošto mu je potrebna moć da bi to mogao uraditi, i pošto mu je potrebno da mu se taj posao olakša, a on ništa od toga kod sebe ne posjeduje, nego mu znanje biva dato od Onoga Koji je čovjeka podučio onome što nije znao, njegova snaga i moć data mu je od Njega, pa ukoliko mu ne da moć da to uradi, on ostaje nemoćan, njemu olakšanje dolazi od Njega, pa ako ne dođe, bit će mu teško, pa makar imao moć da ga uradi. Vjerovjesnik, s.a.w.s, uputio ga je ka čistom ibadetu, a to je dobivanje najboljeg izbora od Onoga Koji zna kako će se poslovi završiti i sve njihove detalje i koji su dobro a koji zlo. Traženje je moći od Njega, jer ako mu On ne da moć, on je nemoćan. Traženje Njegove blagodarnosti jeste od Njega i ako On njemu ne olakša i ne pripremi, bit će mu nemoguće to uraditi. Pa ako On njemu to odabere Svojim znanjem i pomogne ga Svojom moći i olakša mu Svojom blagodarnošću, on i dalje ima potrebu da ga On drži na tome i da mu da ustrajnost Svojim berićetom koji mu pruža. Berićet sadrži opstojnost i razvoj. To je dodatni dio na ono što mu je On omogućio i olakšao. Nakon što sve to učini, on ima potrebu da ga (Allah) učini da time bude zadovoljan, jer možda mu On osigura nešto što on ne voli te ostane da to mrzi i tako se prema Allahu griješi.

Abdullah bin Omer veli: “Čovjek će, uistinu, tražiti (istihara – namazom) od Allaha da mu odbere i On će mu odabrati, pa će se čovjek rasrditi na svoga Gospodara. Gledat će u posljedice i griješiti se prema Njemu.” Ahmed u Musnedu od Sa'da bin Ebu-Vekkasa prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.w.s, rekao: “Vid sreće čovjekove jeste u traženju dobra putem istihare od Allaha, kao i u njegovom zadovoljstvu onim što mu je Allah odredio. Vid je čovjekove nesreće u zapostavljanju traženja dobra od Allaha putem istihare kao i u mržnji prema onom što mu je Uzvišeni Allah odredio.”

Ono što je u čovjekovoj moći okruženo je sa dvije stvari: 1) istihara-namazom prije (nego se uradi); 2) zadovoljstvom nakon (što se uradi).

Vid Allahove, dž.š, podrške Svome robu i njegovo usrećivanje jeste to da ovaj traži putem istihare ono što je dobro, prije nego li nešto uradi, i biva zadovoljan nakon što to uradi. Vid Allahovog, dž.š., ostavljanja Svoga roba bez pomoći jeste takav da Mu ovaj ne klanja istihara-namaz, prije nego li nešto uradi, i nije time zadovoljan nakon što to uradi. Omer bin el-Hattab veli: “Nije me briga da li mi se ujutro desilo ono što volim ili ne volim, jer ja ne znam šta je bolje: ono što volim ili ono što ne volim.” Hasan je rekao: “Nemojte antipatisati nesreće koje se događaju i nevolje koje bivaju, jer možda je u nečem što ne volite vaš spas, a možda je u nečem čemu prednost dajete vaša propast.” (Fethul-Bari. 11/189.)

 

Preuzeto iz knjige: “Odabrani tekstovi o istihara-namazu”

Sakupio i pripremio: Abdullah bin Nasir es-Sulejman

S arapskog preveo: dr. Šukrija H. Ramić

Sarajevo, 2001.

Akos.bA

Iz Poslanikove a.s. medicine: Telbina – hrana koja uklanja tugu

Telbina, brzo jelo koje pozitivno utiče na živce, lijek je za depresiju i probavu, pa je komotno možemo nazvati i prirodnim antidepresivom

Ječam je jednogodišnja zeljasta biljka, jedna od najpoznatijih i najrasprostranjenijih žitarica koja se u ishrani koristi već hiljadama godina a u narodu slovi kao sredstvo jačanja živaca, kao hrana koja uklanja stres i zamor. Ječam također snižava holesterol u krvi, pomaže funkcije organa za varenje, odstranjuje zatvor, štiti srce i krvne sudove, te preventivno djeluje protiv raka…

Ljekovita svojstva ječma spominju se i u islamskoj tradiciji kada je Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, govorio o jelu Telbina: “Jelo Telbina je sredstvo za osvježenje bolesnikovog srca koje mu odnosi dio tuge.” Ovo jelo konstantnim uzimanjem pozitivno utiče na živce, lijek je za depresiju i probavu. Temeljni sastojak ovog jela jeste integralno ječmeno brašno.

Način pripreme:

Telbina se pravi tako što 2-3 kašike integralnog ječmenog brašna (u zavisnosti koju gustoću želite) dodate u jednu i pol času mlijeka ili vode. Kuha se 10-15 minuta na niskoj temperaturi. Zasladiti se može medom ili šećerom. Nezaslađenu telbinu možete dodavati u čorbe i ostala slana jela.

LJEKOVITOST JEČMA

– Obiluje nezasićenim masnim kiselinama tj. 35 % njih koje smanjuju holesterol u krvi što nije slučaj ni sa jednom drugom žitaricom.
– Odlikuje se visokim sadržajem fosfora, magnezija, kalcija, kalija, cinka, željeza, fluora.
– Sadrži selen i bakar koji su važni sastojci antioksidativnih enzima koji štite organizam od slobodnih radikala a selen u organizmu smanjuje rizik od karcinoma i kardiovaskularnih bolesti.
– Bogato je vitaminima E, u manjim količinama A i D.
– Bogat vitaminima B kompleksa a posebno se ističu vitamin B5 koji je neophodan za metabolizam ugljikohidrata, masti i bjelančevina te vitamin B12 koji je inače rijedak u žitaricama.
– Zbog značajnog udjela vlakana snizuje povišenu razinu holesterola i održava povoljnu ravnotežu crijevne mikroflore.

S.M. | Namirnice.ba
______________________________________

ISKUSTVO JEDNE SESTRE SA TELBINOM

Moji problemi sa sihirom i džinskim uznemiravanjiima traju još uvijek u mnogo manjoj mjeri nego inače. Koristim samoliječenje ibadetom rukjom medom itd..i donedavno sam čula za telbinu-jelo od ječma i mlijeka. Nisam mnogo pridavala važnosti njenim svojstvima i djelovanju već sam je jednostavn skuhala. Prvi dan pojela sam dvije čanije a tek sutra dan sam bila impresionirana rezultatom: nervoza je odmah nestala. Kako sam nastavila koristiti samovoljno ovo ukusno jelo ujutro i naveče kao puding..shvatila sam kroz 7 dana da sam bila izuzetno svadljiva osoba.

Mala sitniica je potrebna da se upustim u svađu koja bii eskalirala burnijim reakcijama nisam mogla podnijeti uznemiravanje verbalno pa i malom šalom.Srce bi mi tako jako udaralo kao da će iskočiti iz grudi i a svaka riječ s kojom sam se svađala izlazila je kao žeravica kojoj sam doista osjetila žar iz stomaka. Svaka mala vijest uznemirila bi me da sam po 3 dana bila opsjednuta s tim dešavanjem kao da je nešto najgore što sam čula. Svaka moja svađa proizvodila je agresiju u meni za fizičkim sukobom popraćena deranjem i plakanjem. Za svako malo sam se znala izderati ili na muža ili dijete sve dok se ne bih još više uzrujala. Međutim tako živim jedno 5 godina i to mi je postala normala i nisam uvidjela da je to doista velik problem. Koristeći telbinu kroz veoma kratak rok 2-3 sedmice rezultirao je velikom promjenom na meni kao da sam druga osoba.

Nervoza je potpuno nestala,tako sam lijepo smirena da osjetim opuštenost ramena i vratnih žila. Svađa iziđe na razgovor a deranje iz sveg glasa preraslo je u tzv. grlobolju kao da su mi glasnice nestale, jednostavno se ne mogu derati. Rezultat je kao da pijem sredstvo za smirenje koje napokon dijeluje smiruje, opušta a tako fno srce obraduje razveseli. Mnogo sam bila uzrujana sa svojom bolešću trudim se i ne mogu dočekati uspijeh..iako on ne ovisi od mene već od Allahove Milosti. Sad mi je tako sve normalno da sva moja iskušenja koja mi Allah daje tako lijepo i normalno prihvaćam čak se i ne obazirem na njih, golicanje nogu, poskakivanje želudca što je reakcija prisustva džina šejtana postala mi je svejedna jer sam uz korištenje telbine, nećete mi možda vjerovati došla do shvatanja da sve moje probleme riješava Allah i da se nemam šta brinuti već se samo malo strpjeti što je za mene bio veliki problem.

Telbinu sam uvela sada pri svakoj maloj uznemirujućoj vijesti, a jedem je bar 2, 3 puta tjedno…postala mi je sastavni dio ishrane jer doista pomaže kod motorike crijevne flore. Samo da znate kako sam Allahu zahvalna za telbinu i onaj dan kad sam čula za nju jer svi moji problemi kroz moje psihičko poimanje mnogo su manji nego što jesu.

 

n-um.com

Udijeli, kada možeš da uskratiš

Jedne prilike učenjak je sa svojim učenikom prolazio pored polja na kome se vidio seljak kako kopa.

Seljak je ostavio svoje stare cipele pored šumarka. Njegovo siromaštvo bilo je vidljivo i na odjeći i na cipelama.

Međutim, učenik nije o tome razmišljao, nego reče svome učitelju: “Hajde da sakrijemo njegove cipele i da iz prikrajka posmatramo kako će se ponašati, a da se malo i razveselimo.”

Učitelj mu na to odgovori: “Sine, ti potičeš iz bogate porodice. Nije lijepo da se mi ismijavamo sa bilo kim, a kamo li sa siromašnim. Imam ja bolji prijedlog. Uzmi to novca što imaš u džepovima i natrpaj njegove cipele!”

Učenik tako i uradi, a onda se sakriše da vide šta će se desiti kada seljak dođe po svoje cipele.

Ubrzo i seljak završi rad u polju i krenu prema cipelama. Kada je obukao jednu cipelu, osjetio je da nešto ima u njoj, te misleći da je zemlja, okrenu cipelu a iz nje poispadaše dukati. I iz druge isto tako.

Čovjek je kratko ostao zabezeknut. Okretao se oko sebe u nevjerici. Pade na sedždu i svim glasom povika:

“Ja Rabbi, Tebi hvala. Ti si Onaj koji zna da mi je supruga bolesna, a djeca gladna.”

Ostao je na sedždi neko vrijeme. Učitelj pogleda suzne oči svoga učenika i upita ga:
“Zašto plačeš?”

“Plačem, reče učenik, a nikada nisam bio sretniji. Naučio sam da sreću tražim u dijeljenju a ne u uzimanju.”

Učitelj reče: “Sinko, kada oprostiš, a možeš kazniti je sadaka. Kada ne ogovoriš, a možeš ogovoriti je sadaka. Kada sakriješ mahanu, a možeš da je otkriješ je sadaka. Kada nasmiješ, a možeš da rastužiš je sadaka. Dijeljenje ispunjava čovjeka srećom kao ništa drugo…!

Abdest i zdravlje

Abdest ima temeljnu funkciju da omogući vjerniku duhovno čišćenje. Međutim, abdest istovremeno pruža i mnoge koristi za čovjekovo tijelo te tako doprinosi njegovome zdravlju. Abdest štiti naše tijelo od bolesti koje izazivaju mikrobi jer prilikom uzimanja abdesta peremo one dijelove tijela koji najviše dolaze u dodir sa nečistoćama i mikrobima. Istraživanja pokazuju da, ovisno o temperaturi vode, uzimanje abdesta pozitivno djeluje na cirkulaciju krvi i nervni sistem. Ukoliko se abdest uzima toplom vodom to biva uzrokom širenja krvnih sudova, dok uzimanje abdesta hladnom vodom sužava krvne sudove što doprinosi njihovoj fleksibilnosti i vitalnosti.

Nebrojene koristi

Često možemo čuti da je čistoća ruku od neizmjerne važnosti za ljudsko zdravlje. Naše ruke, tokom dana, dotaknu bezbroj predmeta i mikroba koji se na njima nalaze. Održavanje čistoće ruku, ustvari je mjera predostrožnosti protiv mnogobrojnih bolesti. Stoga možemo zaključiti da pranje ruku, prilikom uzimanja abdesta, u velikoj mjeri doprinosi prevenciji mnogih bolesti. Abdest potpomaže i održavanju čistoće nosa tako što doprinosi sprječa- vanju prolaska mikroba iz nosa u organizam. Abdest također doprinosi svježini naše kože te otklanja tragove umora i iscrpljenosti. Zbog toga ljudi koji redovno uzimaju abdest, najčešće, imaju blistavu kožu. Na isti način, uzimanje gusula, otklanja umor te donosi živost čovjekovom tijelu.

Abdest kao saveznik u prevenciji karcinoma

Osnovna zaštita ljudskog organizma dešava se preko bijelih krvnih zrnaca, leukocita. Za protok bijelih krvnih zrnaca zaduženi su krvni sudovi koji se protežu kroz cijelo tijelo. U onoj mjeri u kojoj krvni sudovi budu dobro obavljali svoj zadatak, u toj mjeri će naš organizam biti sposoban da se zaštiti od mnogih bolesti pa tako i od karcinoma. Tamo gdje se u tijelu pojave mikrobi ili kancerogene ćelije, krvni sudovi do tog mjesta odvode bijela krvna zrnca i na taj način nastoje odbraniti organizam. U tom pogledu, abdest je potpora radu naših krvnih sudova. Uzimanjem abdesta, odnosno, pranjem nogu i ruku, ubrzava se cirkulacija krvi, te na taj način tijelo dobiva potrebnu snagu kako bi se zaštitilo od bolesti.

Biološki aktivne tačke

Dr. Aidin Salih, u svojoj knjizi „Gercek Tıp: Yitik Şifanın İzinde“ (Istinska medicina: Tragom izgubljenog lijeka), na sljedeći način govori o koristima abdesta: „Abdest iznimno doprinosi ljudskom zdravlju. Na čovjekovom tijelu nalazi se oko 700 „biološki aktivnih tačaka“ (BAT). Od tih 700, 66 je onih koje su hiperaktivne. Čak 61 hiperaktivna tačka, nalazi se na organima koji se peru prilikom uzimanja abdesta. Dok se tokom abdesta peru dijelovi tijela, sve biološki aktivne tačke se pokreću, a hiperaktivne tačke dolaze u stanje ravnoteže. Stoga je jako bitno obratiti pažnju na redoslijed pranja dijelova tijela tokom uzimanja abdesta.

Prilikom uzimanja abdesta, kada umivamo lice, bude se biološki aktivne tačke stomaka, crijeva, žučnog mjehura, urinarnog trakta, nervnog sistema i reproduktivnih organa. Kada peremo ruke do iza lakata, pokreću se i biološki aktivne tačke srca, plućnih krila i krvnih sudova. Osim toga, naše uši su centar koji je povezan sa skoro svim organima i na kojem ima 100 bilološki aktivnih tačaka. Potiranjem ušiju aktiviraju se skoro svi organi.“

Kada peremo noge, bude se biološki aktivne tačke koje su povezane sa skoro svim organima našeg tijela. Te tačke naročito imaju utjecaja na bubrege, hormonalnu ravnotežu, i na hipofizu koja kontrolira fizički rast i rad reproduktivnih organa. Kao rezultat aktiviranja tačaka akupunkture, dolazi do lakšeg protoka energije i krvi kroz tijelo, raste vitalnost organizma i jača imunitet.

Ukoliko se pri povišenoj tjelesnoj temperaturi uzme abdest hladnom vodom, temperatura opada za 1,5 do 2 stepena. Abdest snižava povišen krvni pritisak i ublažava glavobolju. Otklanja pospanost, umor i ljutnju. Upotrebljavanje hladne vode tokom uzimanja abdesta, povećava njegove dobrobiti po ljudski organizam.

Međutim ne preporučuje se da hladnom vodom uzimaju abdest osobe koje boluju od određenih bolesti pluća ili jetre, osobe koje su preživjele teške operacije, stari i iznemogli te oni koji imaju dijareju. Za organizam takvih osoba bolje je uzimati abdest toplom vodom.

Izvor: semerkand.ba

55 savjeta za uspješan brak u svjetlu Kur’ana i Sunneta

1. Imaj na umu da kratka odsustva od žene učvršćuju vašu bračnu vezu, dok duga odsustva (sedmica, mjesec) slabe i mogu štetiti vašoj bračnoj vezi.

2. Trebaš poznavati prirodu žene, kako bi skupa rješavali probleme bez poteškoća i stresa.

3. Ne dozvoli da se neriješene nesuglasice od danas prenesu na sutra.

4. Izbjegavajte priču o prijašnjim (prije vašeg braka) poznanstvima, zarukama ili brakovima.

5. Nemoj očekivati da je sve idealno, živi prirodno i ne očekuj da se čuda dogode.

6. Ispoljavaj svojoj ženi osjećaje i toplinu kad god možeš.

7. Ne prepuštaj se zabrinutosti i tuzi i budi optimista i uvijek pokazuj osmjeh na licu.

8. Čuvaj se rasprava i grubog kritikovanja bilo da se radi o bitnoj ili nebitnoj stvari.

9. Pokušaj nesuglasicu dovesti u jedan zatvoreni krug ne dopuštajući da se proširi, i imaj kontrolu nad njom prije nego izmakne van kontrole.

10. Bolesna ljubomora, sumnje i dvoumice su neprijatelji. Uvijek se drži stvarnosti, i kloni se sumnji i izmišljotina.

11. Usadi samopouzdanje u um tvoga partnera i imaj povjerenje u nju/njega, kako bi se podstakao osjećaj zadovoljstva i sreće.

12. Nije dovoljno samo da oženis tebi odgovarajuću osobu, već moraš i ti sebe prilagođavati.

13. Čistoća je bitna za iman i znak je ljubavi.

14. Žrtvuj neke tebi drage stvari, tako da imaš prostora da voliš osobine tvoga partnera.

15. Vodi brigu o tvom partneru onako kako vodiš brigu o sebi, i želi njemu/njoj isto što i sebi.

16. Prihvati princip davanja-uzvraćanja i ne budi sebičan/na pa da uzmeš više nego što uzvratiš, ili da uzmeš sve.

17. Muž očekuje idealnu ženu, koja će biti sposobna izlaziti na kraj sa svim problemima, a istovremeno da pruža bezuslovnu ljubav. Žena očekuje da njen muž posjeduje jak karakter, da udovolji svim njenim potrebama, i ona želi da bude sigurna da je ona ta zadnja žena u njegovom životu.

18. Ne svaljuj svu odgovornost na tvog partnera za neki ispad. Umjesto toga snesi barem pola odgovornosti na sebe i ne pokušavaj proreći nepoznato.

19. Živi danas i ne opterećuj se sutrašnjim brigama i radi prema tvojim mogućnostima.

20. Tvoja je obaveza da shvatiš važnost braka. Zastani i dobro razmisli o tvom slijedećem koraku, kako ne bi učinio nešto za šta kajanje neće koristiti.

21. Iako je ljubav veoma bitna i važna, ne oslanjaj se samo na nju kao na temelj tvoga braka.

22. Treba da budeš primjer svome partneru i pokazuj to tvojim dobrim djelima.

23. Ne dopusti da se vaša rodbina ili prijatelji upliću među vas, i rješavajte sve probleme samostalno koliko god možete.

24. Ne požuruj sa ispravljanjem pogreški kod partnera. Za ispravljanje nekih mahana i nedostataka potrebno je vreme. Ne pretjeruj u malim stvarima praveći od njih velike.

25. Moraš shvatiti bračne obaveze i snositi odgovornost.

26. Budi oprezan, izbjegavaj nesuglasice i ne omalovažavaj svoga partnera.

27. Radi skupa sa svojim mužem na ispunjavanju obaveza, jer to jača vašu vezu i stvara lijepa sjećanja za kasnije.

28. Dopusti da tvoj partner otvoreno i slobodno ispolji svoje mišljenje. Budi onaj/ona koji/koja će voliti i podržavati njene/njegove ambicije, a kloni se ironije.

29. Finansijska prava se moraju poštovati jer problemi oko njih su veoma često razlog nesuglasicama.

30. Ne opterećuj tvoga supružnika tvojim brigama, pokušaj da ih sam prevaziđeš i nezaboravi na nju (tvoju ženu) u sretnim trenucima.

31. Oh žene! Povedite računa o miješanju vaših prijateljica u vaš brak pa makar se radilo i o savjetu.

32. Učini da tvoj muž osjeti da je idealan za tebe, onakav kakvog si ga želila, da se ponosiš njime i da uživaš u njegovom karakteru.

33. Prisjeti se pozitivnih osobina koje posjeduje tvoj partner kad god se neka nesuglasica stvori između vas, i ne dopusti da njegova/njena mahana preokupira tvoje misli pa da zaboraviš na te njegove/njene pozitivne osobine.

34. Postavi sebi sljedeća pitanja kako bi spoznao/la dobrotu i unutarnju ljepotu tvoga partnera, kako bi to pomoglo u prevazilaženju svih nesuglasica: Šta je to što privlači jedno drugo? Koji su posebni trenutci koje ste skupa doživjeli? Koje aktivnosti volite skupa raditi? Na koji način pokazujete pažnju jedno drugom? Koji su vam zajednički ciljevi u životu?

35. Oh žene! Izbjegavajte pogrdne riječi tokom nesuglasica kako ne bi izgubile muža!

36. Obradujte jedno drugo skromnim poklonima u sretnim trenucima, kako bi zadobili međusobnu pažnju i ljubav.

37. Pametna žena pažljivo odabire trenutak kad će od svoga muža tražiti ispunjavanje njenih potreba i potreba djece i koja će odabrati pogodno vrijeme za ispoljavanje svojih misli a koje su vezane za ponašanje njenog muža. Ponekad vrijeme koje odaberete nije najpogodnije, zato razmislite dva puta prije nego nešto kažete.

38. ”Moj ponos i moja čast” su šejtanske riječi, koje on usadi u srca supružnika dok se svađaju, kako bi prekrili svoju odgovornost i kako bi ostali što duže u zavadi. Zašto bi supružnici trebali dopustiti da ih šejtan zavodi?

39. Ne ignoriši prisustvo tvoga supružnika! Obostrani dogovor (šura) je veoma bitan u braku – svaki supružnik mora osjećati da je bitan u braku.

40. Nemoj bježati od nesuglasica jer to nije efikasna metoda rješavanja. Mudro je sačekati koji trenutak, pa onda skupa pokušati riješiti nesuglasicu.

41. Nemoj zamarati tvoga muža sa pitanjima koja nisu od velike bitnosti i ne ispituj o tajnama tvoga muža koje on ne želi da podijeli sa tobom. Ovo može dovesti do toga da tvoj muž napusti kuću i ode da traži drugo društvo.

42. Ne ostavljaj tvoga muža samog i ne traži od njega da te ostavlja samu, pokušajte se zabaviti skupa kada god je to moguće.

43. Ako si zaposlena žena, imaj na umu da je domaćinstvo tvoja najpreča briga. Pokušaj obje obaveze ispuniti na najbolji mogući način.

44. Ne ispoljavaj srditost zbog posjete roditelja tvoga muža. Umjesto toga, pokaži srdačan doček i budi uvjerena da će ovaj tvoj postupak tvome mužu ukazati na tvoje pohvalne osobine.

45. Poštuj i cijeni tvoju svekrvu i zovi je imenima koja ona najviše voli. Nemoj se prepirati sa njom i o njenom sinu pred njom govori uvijek lijepo.

46. Lijepo se ponašaj prema svojim komšijama, pomaži ih i u radosti i u žalosti i podsjećaj ih na ibadet, jer to od nas zahtijeva naša prelijepa vjera.

47. Postojeća razlike u mišljenjima najčešće su rezultat razlika u vašim srcima, zato se nekada u nečemu složi  sa svojim mužem iako imaš različito mišljenje. Ali, imaj na umu da nema pokornosti koja je zasnovana na nepokornosti Allahu, subhanahu ve te’ala. Budi pokorna svome mužu po pitanju dobročinstva i savjeta.

48. Možes napraviti mirnu atmosferu u kući, koja će goditi tvome mužu, tako što ćeš zabaviti djecu sa aktivnostima koje će zabaviti njihov razum kao što je igra sa kockicama.

49. Tvoja djeca su tvoja blagodat i drag poklon, nemoj da ispaštaju zbog nedostatka tvoje pažnje koja je usmjerena na beskorisnu zabavu.

50. Izučavaj faze razvoja svoje djece kako bi najlakše znala udovoljiti njihovim potrebama. Izbjegavaj stvari koje bi mogle narušiti kako fizičko tako i psihičko zdravlje djece.

51. Budi jaka potpora svome mužu po pitanju i vjere i ibadeta i dovi (moli) za ahiret (budući svijet) isto kao što doviš i za ovaj život.

52. Raskoš kvari brak, izblijeđuje i otklanja Allahovu milost, a Allah ne voli one koji su razvratni. Mudro postupaj u svojim djelima i nikada ne očekuj pomoć od drugih.

53. Istinsko sretan brak ne znači da u njemu ne smije biti nesuglasica. Umjesto toga, on znači sposobnost za prevazilaženje i rješavanje istih i njihovo sprječavanje da negativno utječu na odnos između supružnika.

54. Čuvaj se od nesuglasica i podizanja glasa pred djecom. Prije svega, djeca uče iz primjera i slijepo imitiraju. Ove nesuglasice se urežu u dječiji razum i mogu dovesti do negativnih posljedica kasnije u životu.

55. Ne dozvoli nikome i ničemu da se upliće u tvoj brak. Izbjegavaj iznošenje događaja iz tvoje kuće tvojim prijateljima ili rodbini.

Autor: Omer Bekri Muhammed
Prevod za PV: Emetullah

 

Upoznaj Džehennem da bi od njega strahovao!

Allah prijeti onima koji, dok su bili na ovom svijetu nisu marili za svog Gospoda, gušili su se u Njegovim blagodatima a nisu na tome zahvaljivali, velikom prijetnjom. Prijeti im Džehennemom! A šta je to džehennem? U kakvom su bolu, jadu i tuzi njegovi stanovnici? Saznajmo! Osvijestimo se i progledajmo!

Veličina Džehennema

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,: “Tog dana će Džehennem biti dovučen, na njemu je sedamdeset hiljada uzdi, na svakoj uzdi je sedamdeset hiljada meleka koji je vuku.”(Muslim) U tom značenju je i ajet u kojem Uzvišeni Allah opisuje Sudnji dan i kaže: “Tog dana će Džehennen biti doveden..” (El-Fedžr, 23) U drugom hadisu Poslanik s.a.v.s. kaže: “Uistinu se ogromna stijena baci sa ruba Džehennema i zatim propada u njemu sedamdeset godina, a ne dođe do dna.”(Tirmizi, sahih) Rekao je Uzvišeni Allah: “On će kao kule bacati iskre.” (El-Murselat, 32) Od plamena džehennemske vatre će iskre poput tvrđava i kula frcati, pa kolika je vatra ako su iskre veličine tvrđava?
Pored ogromne veličine Džehennema doći će dan kada će se on napuniti, jer Uzvišeni Allah je obećao a Njegovo obećanje je istinito, rekao je: “I ispuniće se riječ Gospodara tvoga: napuniću, zaista, Džehennem džinnovima i ljudima – zajedno.” (Hud, 119)

Žestina džehennemske vatre

Resulullah s.a.v.s. je opisao žestinu džehennemske vatre riječima: “Ova vaša vatra je samo jedan od sedamdeset dijelova džehennemske vatre! Rekoše: Allahov Poslaniče, i ova naša vatra je sasvim dovoljna! Poslanik s.a.v.s. na to reče: Džehennemska vatra je šezdeset i devet puta žešća od ove, svaki njen dio je žestok poput dunjalučke vatre! (Buharija i Muslim) U drugoj predaji je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Vatra se požalila svom Gospodaru, rekla je: ‘Gospodaru, jedan dio mene pojede drugi!’ Tada je Allah dao vatri dva oduška...” (Buharija i Muslim) Prenosi se od Jezida ibnu Ebi Malika Hemedania da je rekao: “Džehennem ima sedam vatri koje blješte, svaka od njih glada u onu ispod nje iz straha da je ne pojede.”(Zastrašivanje Vatrom, Ibnu Redžeb, str 6.)

Hrana stanovnika Džehennema

Rekao je Uzvišeni Allah: “Biće u Nas, doista, okova i ognja, i jela koje u grlu zastaje i patnje nesnosne.” (El-Muzemil, 12-13) Ibnu Abbas r.a. o jelu koje u grlu zastaje kaže: “Zaglavi se u grlu pa se ne može progutati niti izbaciti.”(Tefsir Ibnu Kesir) Rekao je Svemogući Allah:”I tada ćete vi, o zabludjeli, koji poričete oživljenje, sigurno s drveta zekkum jesti, i njime ćete trbuhe puniti, pa zatim na to vodu ključalu piti, poput kamila koje ne mogu žeđ ugasiti, to će na onom svijetu biti gošćenje njihovo.” (El-Vaki’a, 51-56) U drugoj suri je detaljnije opisano drvo zekkum koje je hrana stanovnika Vatre:”To je drvo koje će u sred Džehennema rasti, plod mu je poput šejtanskih glava.” (Es-Saffat, 63-64)

Džehennemlije će pomiješat u svojim stomacima užasno vruću vodu sa užasno gorkim zekkumom. Rekao je Poslanik s.a.v.s. : “Kada bi jedna kap sa drveta zekkum kanula na ovaj svijet upropastila bi (svojom gorčinom) svu hranu stanovnika Zemlje. Kako li je onda onom kome zekkum bude hrana!?” (Tirmizi, sahih) Prenosi se od Poslanika s.a.v.s. da je rekao: “Stanovnike Vatre će zadesiti velika glad tako da se neće osvrtati na patnju u kojoj se nalaze, tražit će samo da im se pomogne kako bi utolili tu žestoku glad. Dat će im se kao pomoć dari’i koji ne goji niti glad toli. Zatim će tražiti drugu hranu pa će im se dati gislin trnje koje zastaje u grlu. Onda će se sjetiti da, kada su bili na dunjaluku, ako bi se udavili to bi riješavali gutljajem vode, pa će tražiti piće. Tada će im se dati piće –hamim, donijet će se na željeznim kukama, kada se to piće samo približi njihovim licima od njegove vrućine će se lica ispeći, a kada uđe u njihove utrobe pokidat će sve u njihovim stomacima...” (Tirmizi, daif)

Piće džehennemlija

Rekao je Uzvišeni Allah opisujući piće stanovnika Džehennema: “Pred njim će Džehennem biti i on će biti pojen sadidom (odvratnom kapljevinom) mučiće se da je proguta, ali je nikako neće moći proždrijeti i smrt će mu sa svih strana prilaziti, ali on neće umrijeti; njega će teška patnja čekati.” (Ibrahim, 16-17) Bit će pojen odvratnom gustom kapljevinom ružnog mirisa tako da je neće moći progutati zbog njene odvratnosti i odbojnosti. Rekao je Uzvišeni Allah: “Onima koji ne budu vjerovali biće odijela od vatre skrojena, a ključala voda biće na glave njihove ljevana, od nje će se istopiti ono što je u trbusima njihovim i koža, a gvozdenim maljevima biće mlaćeni, kad god pokušaju da zbog teškog jada iz nje izađu biće u nju vraćeni: – Iskusite patnju u užasnoj vatri!” (El-Hadždž, 19-22)

U drugoj suri je Uzvišeni Allah rekao: “I reci: Istina dolazi od Gospodara vašeg, pa ko hoće neka vjeruje, a ko hoće neka ne vjeruje! Mi smo nevjernicima pripremili vatru čiji će ih dim sa svih strana obuhvatiti, ako zamole pomoć, pomoći će im se muhlom (tekućinom) poput rastopljene kovine koja će lica ispeći. Užasna li pića i grozna li boravišta!” (El-Kehf, 29) Resulullah s.a.v.s. je rekao: “Uzvišeni Allah se obavezao da će one koji budu pili alkohol napojiti pokvarenom tekućinom. Upitali su: Allahov Poslaniče, a kakva je to pokvarena tekućina? Rekao je: Znoj stanovnika Džehennema i ono što se iz njih cijedi.” (Muslim)

Prenosi se od Abdullaha ibnu Omera r.a. da se jedne prilike napio hladne vode, pa je nakon toga silno zaplakao. Upitaše ga zbog čega plače, a on odgovori: “Prisjetio sam se ajeta iz Allahove knjige: “I između njih i onog što budu željeli biće prepreka postavljena.” (Seba’, 54) Shvatio sam da stanovnici Vatre neće ništa željeti kao što će željeti hladnu vodu, rekao je Allah: “I stanovnici Vatre dozivat će stanovnike Dženneta: Prolijte na nas vode ili nešto od onog čime vas je Allah obdario! A oni će reći: Allah je to dvoje nevjernicima zabranio.” (El-A’raf, 50) (Zastrašivanje Vatrom, Ibnu Redžeb, str. 18.)

Odjeća stanovnika Vatre i njihova postelja

Rekao je Uzvišeni Allah: “Toga dana ćeš vidjeti grešnike povezane u zajedničke okove, košulje će im od katrana biti, a vatra će lica njihova obavijati.” (Ibrahim, 49-50) Njihova tijela će se premazati katranom pa će izgledati poput košulja. Za njihovu odjeću je izabran katran zbog njegove zapaljivosti, ružnog mirisa i stravičnog izgleda. U drugom ajetu je spomenuto da će im odjeća biti od vatre. “Onima koji ne budu vjerovali biće odijela od vatre skrojena, a ključala voda biće na glave njihove ljevana.” (El-Hadždž, 19) Ta vatra će biti prema njihovim tijelima poput odjeće koja se kroji prema tijelu čovjeka. Ibnu Abbas r.a. je rekao da je ta odjeća od istopljenog bakra. (Tefsir Ibnu Kesir) Njihova obuća je, isto tako, od vatre. Rekao je Poslanik s.a.v.s.: “Od svih stanovnika Vatre Ebu Talib ima najblažu kaznu, na njegovim nogama je obuća od koje mu mozak ključa.”(Muslim)

Rekao je Uzvišeni Allah: “U Džehennemu će im ležaji i pokrivači od vatre biti, eto tako ćemo mi silnike kazniti.” (El-A’raf, 41) Rekao je: “Nad njima će biti naslage vatre, a ispod njih naslage, time Allah straši robove Svoje. O robovi Moji bojte se Mene!” (Ez-Zumer, 16) Ibnu Ebi Dunja prenosi da je Vehb ibnu Munebih rekao: “Stanovnici Vatre, njeni pravi stanovnici, oni su u vatri, nikada se neće smiriti, neće zaspati niti će umrjeti. Hodat će na vatri i na njoj sjediti. Piće im je tekućina koja se cijedi iz njihovih tijela a hrana im je zekkum. Postelja i pokrivač im je vatra. Odjeća im je vatra i katran, a lica će im vatra pokrivati. Svi stanovnici Vatre će biti okovani u lancima čiji krajevi su u rukama džehennemskih čuvara koji će ih vući napred i nazad. Iz njih će se cijediti tekućine koje će se skupljati u džehennemskim dolinama i to je njihovo piće.” Zatim je Vehb zaplakao i onesviješćen pao. (Zastrašivanje Vatrom, Ibnu Redžeb, str. 19.)

Veličina i izgled džehennemlija

Rekao je Allahov Poslanik s.a.v.s.: “Razdaljina između dva ramena nevjernika u Džehennemu je tri dana brzog jahanja.” (Buharija i Muslim) A u drugoj predaji kaže: “Kutnji zub ili očnjak nevjernika u Džehennemu je poput brda Uhud.” (Muslim) Rekao je: “Debljina kože nevjernika je četrdeset i dvije podlaktice, kutnjak mu je poput Uhuda, a mjesto na kojem sjedi u Džehennemu je poput udaljenosti između Mekke i Medine.” (Tirmizi, sahih) Allah će učiniti da im tijela budu tako velika kako bi im patnja bila bolnija. Rekao je Svemogući Allah: “Vatra će im lica pržiti i iskešenih zuba će u njemu ostati.” (El-Mu’minun, 104) Prenosi se da je Poslanik s.a.v.s. tumačeći ovaj ajet rekao: “Pržit će se na vatri tako da će se gornja usna smižurati i povući do polovine glave, a donja usna će se opustati i razvući tako da će dodirivati pupak.” (Tirmizi, daif)

Vrste patnje u Džehennemu

Rekao je Hasan el-Basri, rahimehullah, tumačeći Allahove riječi: “One koji ne vjeruju u dokaze Naše Mi ćemo sigurno u Vatru baciti, kad im se kože ispeku, zamjenićemo im ih drugim kožama da osjete pravu patnju. Allah je zaista silan i mudar.” (En-Nisa, 56) Rekao je: “Vatra će ih jesti svaki dan sedamdeset hiljada puta, kad god ih vatra pojede bit će im rečeno: Povratite se! I oni će se povratiti kao što su bili.” (Tefsir Ibnu Kesir)

Rekao je Uzvišeni Allah: “A ne valja tako! On će sigurno biti bačen u Džehennem! A znaš li ti šta je Džehennem? Vatra Allahova razbuktala, koja će do srca dopirati.” (El-Humeze, 4-7) O značenju ajeta “...koja će do srca dopirati” učenjaci su rekli: „Vatra će ih pojesti sve do srca, a oni živi, pa kada do srca dođe bit će ponovo stvoreni. Smrt će im sa svih strana dolaziti ali neće umirati.“ (Tefsir Ibnu Kesir)

Postoje i mnoge druge vrste mučenja u Džehennemu kao što su:

– penjanje na najviše uzvišice Džehennema i padanje sa njih ka dnu Džehennema,
– vučenje na licima,
– okivanje u lance i okove,
– neke džehennemlije će vući za sobom svoje utrobe ili svoje jezike,
– udaranje željeznim maljevima,
– pijenje otrova,
– bolesti,
– žestoka studen,
– bit će među njima onih koji će biti bačeni u tijesan prostor tako da će misliti da nikog nema u Džehennemu osim njih,
– među njima će biti onih čiji smrad će uznemiravati ostale džehennemlije,
– žeđ, koja će se gasiti ključalom tekućinom užasnog mirisa,
– glad koja će se toliti zekkumom, i druge vrste patnje.

Duševno stanje džehennemlija

Meleci će ih koriti još prije ulaska u Vatru, kao što je Svemogući Allah rekao: “Gotovo da se od bijesa raspadne. Kad god se koja gomila u nju baci, stražari u njemu će je upitati: Zar nije niko dolazio da vas opominje? Jeste, dolazio nam je onaj koji nas je opominjao – odgovoriće, a mi smo poricali i govorili: Allah nije objavio ništa, vi ste u velikoj zabludi!” (El-Mulk, 8-9) Jedni druge će proklinjati. Kaže Uzvišeni Allah: “I kad god neki narod uđe, proklinjaće onaj za kojim se u nevjerovanju poveo.” (El-A’araf, 38)

Jedni drugih će se odricati: “Kad će se glavešine, za kojima su se drugi povodili, svojih sljedbenika odreći i kad će veze koje su ih vezale prekinute biti i oni patnju doživjeti, kada će sljedbenici njihovi uzviknuti: Da nam je samo da se vratimo pa da se i mi njih odreknemo kao što su se oni nas odrekli…” (El-Bekara, 166-167)

Patnju će im povećati to što će shvatiti da su oni koje su na dunjaluku zbog njihove vjere ismijavali Allahovo zadovoljstvo postigli i Njegove srdžbe se sačuvali. Kaže Uzvišeni: “I govoriće: Zašto ne vidimo ljude koje smo u zle ubrajali i koje smo ismijavali? Da nam se nisu iz vida izgubili?” (Sad, 62-63) Priželjkivat će i tražiti da se vrate na ovaj svijet kako bi činili dobra djela: Reći će: “Gospodaru naš izbavi nas, činićemo dobra djela, drukčija od onih koja smo činili!” (Fatir, 37) A Allah će im odgovoriti: “A zar vas nismo ostavili da živite dovoljno dugo da bi onaj koji je trebao da razmisli imao vremena da razmisli, a bio vam je došao i onaj koji opominje? Zato iskusite patnju, nevjernicima nema pomoći!” (Fatir, 37)

Priželjkivat će smrt. Dozivat će Malika čuvara Džehennema: “Oni će dozivati: O Malik! Neka Gospodar tvoj učini da umremo! A on će reći: Vi ćete tu vječno ostati!” (Ez-Zuhruf, 77) Rekao je Zejd ibnu Esleme tumačeći ajet: “Žalili se mi ili trpjeli, svejedno nam je, spasa neće biti.” (Ibrahim, 21) „Trpit će stotinu godina, zatim će se žalili stotini godina, zatim će trpiti stotinu godina, a zatim će reći: “Žalili se mi ili trpjeli, svejedno nam je, spasa neće biti.” (Zastrašivanje Vatrom, Ibnu Redžeb, str. 19.)

Povikat će: “Gospodaru naš, reći će, naši prohtjevi su bili od nas jači, te smo postali narod zalutali. Gospodaru naš, izbavi nas iz nje, ako bismo ponovo zlo radili, sami bismo sebi nepravdu učinili.” (El-Mu’minun, 106-107) A Allah će im odgovoriti: “Ostanite u njoj prezreni i ništa Mi ne govorite! Reći će On.” (El-Mu’minun, 108) Nakon toga neće više nikada progovoriti i to će im još patnju povećati. Zatim će se od njih čuti samo muk i jecanje.

Uz to, patnja nevjernika u Vatri je vječna. Rekao je Svemogući Allah: “A nevjernici će u patnji džehennemskoj vječno ostati. Ona im se neće ublažiti i nikakve nade u spas neće imati.” (Ez-Zuhruf, 74-75) Poslanik s.a.v.s. je rekao: “Na Sudnjem danu će se smrt dovesti u obliku bijelog ovna koji po sebi ima crnila, zatim će se zaklati na prostoru između Dženneta i Džehennema i reći će se: O stanovnici Dženneta, vječnost bez smrti! O stanovnici Vatre, vječnost bez smrti!” (Buharija)

Ovo je samo kratki opis Džehennema uz prikaz pojedinih detalja džehennemske patnje, a svu tug i jad džehennemlija pero ne može opisati.

Pored bolne patnje u kojoj će biti najteže im je to što nisu postali stanovnici Dženneta, što ne mogu vidjeti svog Gospodara i što nisu Njegovo zadovoljstvo postigli. Uz to, dobro znaju da su sve to prodali za neznatnu i bezvrijednu cijenu. Sve su to prodali samo zbog jadnih prohtjeva za vrijeme kratkog boravka na dunjaluku. Rekao je Uzvišeni: “Čestiti će sigurno u Džennet, a grešnici sigurno u Džehennem!” (El-Inftar, 13-14) Svaki čovjek se treba zapitati kojoj skupini pripada: čestitima, Allahu pokornima ili grešnicima koji o ahiretu računa ne vode! Kada nevjernici ne bi završili u Džehennemu i kada nikakve patnje ne bi imali dovoljno je propasti u tome da sebi ne priušte džennetske užitke i zadovoljstvo Stvoritelja Uzvišenog.

A šta je to Džennet i kakvo je to boravište?

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Musa a.s. je pitao svog Gospodara o najnižem stepenu stanovnika Dženneta? Pa mu je Odgovorio: Nakon što stanovnici Dženneta uđu u Džennet doće čovjek pa će mu se reći: Uđi u džennet! – a on će upitati: Gospodaru, kako da uđem a svijet je već zauzeo svoja mjesta i uzeli su ono što im pripada? Pa će mu se reći: Da li bi bio zadovoljan da tebi pripadne poput carstva dunjalučkog vladara? Reći će: Zadovoljan sam Gospodaru! Pa će mu se reći: Imaš toliko i još toliko i još toliko i još toliko. Pa će kod petog puta reći: Zadovoljan sam Gospodaru! Reće mu se: To tebi propada i još deset puta toliko i tvoje je sve što ti duša poželi i za čim žudiš. A on će reći: Zadovoljan sam Gospodaru. Na to Musa a.s. reče: Gospodaru, a najviši stepen? To su stepeni za one koje sam Ja odabrao, njihovu počast sam Svojom rukom pripremio i zapečatio. To nije oko vidjelo ni uho čulo niti je palo na um čovjeku.” (Buharija i Muslim)

Uzvišenog Allaha molim da nas sačuva džehennemske kazne i da nas u Džennet uvede! Amin!

Dr. Hakija Kanurić

 

Subscribe to this RSS feed